vrijdag 24 november 2023

Nog 7 dagen ...

Dit jaar is het de 10e keer dat ik een Adventskalender organiseer.

Terwijl we de komende dagen aftellen naar 1 december, kijken we nog even terug naar de 9 eerder gemaakte Adventskalenders. 

In 2016 ging ik Thea's Adventskalender anders organiseren.

Ik wilde vooraf graag weten hoeveel deelnemers er mee zouden doen, en omdat veel DHZ miniaturen uiteindelijk in de winkel zouden komen, vond ik het niet meer dan logisch om er een klein bedrag aan te koppelen om mee te kunnen doen. Het is een soort financiële compensatie voor het vele werk wat ik er in stop. 

Het project werd ook online getoond op mijn blog, maar dit jaar dus voor de eerste keer zonder uitgebreide werkbeschrijvingen. Bezoekers waren er voldoende, maar mogelijk omdat ze na een paar dagen er toch achter kwamen dat de beschrijvingen achterwege gelaten werden, namen in de loop van het project de aantallen bezoekers op mijn blog af. 

Het concept van dit jaar heb ik alle volgende jaren ook doorgevoerd. Beschrijvingen blijven mijn eigendom en ik kan ze daarom later ook voor verkoop beschikbaar maken via mijn webwinkel Minidoor. 

Dit project uit 2016 bleef ook lang na de decembermaand favoriet, vooral als geheel pakket. Ook wordt het DHZ pakketje "Gematte krukje" inmiddels in 2 talen verkocht. 

In 2019 heb ik de beschrijving - welke ook voor het eerst als boekje verkrijgbaar was - verkocht aan het Duitse tijdschrift - 1zu12 Magazine. Elk jaar wordt er in het winternummer een Adventskalender getoond, dus werd mijn kalender ook in het Duits vertaald en afgedrukt in het tijdschrift. Dat jaar (2019) kon ik opnieuw een aantal pakketten samenstellen en versturen naar Duitsland.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten