vrijdag 18 december 2015

Optuigen van de Kerstboom


Thea's Adventskalender 2015 


Gisteren had ik natuurlijk al een klein beetje aangekondigd wat vandaag aan bod zou komen in de Adventskalender. We gaan met elkaar de boom optuigen. Nu doet iedereen dit natuurlijk op een andere manier en dit mag ook. Het gaat erom dat je gewoon een leuke Kerstboom in eigen smaak in je tafereeltje neerzet. Gemakkelijk toch?
Je kunt je afvragen waarom versieren, kerstballen, een piek..... Is het allemaal nodig. Nou dat blijft waarschijnlijk ook we de vraag, maar gezellig staat het wel.

De Kerstballen heb ik gemaakt met diverse kralen en evt. een kapje erboven op voor de sier. Met een zilverkleurig steker de balletjes voorzien van een oogje. Kleine strikjes gemaakt voor de decoratie.
Zoals je op de foto hiernaast ziet, had ik ook nog een aantal engeltjes op voorraad, dus deze ook in boom gehangen.
Ook had ik nog een mini-ballensslingertje op  voorraad liggen
De piek van de boom heb ik gemaakt van een metalen kapje met een bedel Ster. Deze pasten precies op elkaar.

Wat vandaag ook leuk is om te doen is bijvoorbeeld even tussen je verzameling miniaturen te snuffelen welke swaps en andere cadeautjes van PPH - vrienden, met Kerst te maken hebben en welke toevallig ook heel goed zou passen in dit projectje.

Dus: Versier vandaag je Kerstboom met leuke slingers, Kerstballen, Engeltjes, net wat je wilt.


2 Waarderingspunten 
___________________________________

Kerstplaid


De workshoppakketjes van de dag vragen genoeg aandacht van ons, dus ik heb vandaag gewoon weer gekozen voor het streepjes effect. Doordat je het met een paardensprong in het Plaid legt, komen de Granny's niet dicht bij elkaar te liggen, dus kunnen we gerust even door gaan.


_________________________________________
© Thea's Adventskalender 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten