zondag 6 december 2015

Twee kandelaars



Thea's Adventskalender 2015

Vandaag maken we met elkaar 2 kandelaars voor op het bovenste plankje van het bureautje. Ik heb hier het voorbeeld voor genomen van de twee kandelaars met ornamenten van Bindel Ornaments.

https://www.facebook.com/bindelsornaments/?fref=tsOp de Facebook pagina van Bindels Ornaments is dit workshopje in november ook al langs gekomen. Er werd toen ook een duidelijke beschrijving gegeven, welke ik hier heb overgenomen. Weet je trouwens dat op hun pagina regelmatig andere workshopjes en leuke kortingen aangeboden worden.


Benodigdheden:
Ornamentjes FL457, FL455, FL451 en OV900-R. Een tangetje, snijmesje en Hasalut-lijm, evt. gesso en lijm

Werkwijze:
Knijp de blaadjes van FL457 met een tangetje plat en buig ze iets naar beneden....
Snij het kaarsje een stukje korter en lijm de onderdeeltjes op elkaar zoals op de foto te zien is.



Heb je de ornamentjes niet op voorraad,
bij Bindels Ornaments kun je de benodigde artikelen kopen,
en zelfs tot 8 december met 20% korting! 



Als je nu geen goudkleurige kandelaars wilt hebben, maar wel het brocante uiterlijk ervan, zet de kandelaars dan in een dun laagje gesso en doe hier een dun laagje verf overheen, evt. aflakken.
Ik heb wel gekozen voor goudkleur omdat ik de kleur nog een keer terug laat komen in een van de andere items in het Kersttafereeltje en op deze manier wordt er een mooie verbinding gemaakt.
In de werkbeschrijving staat dat je de blaadjes FL457 met een tangetje iets naar beneden buigt..... Ik heb ik hier zelf uiteindelijk niet voor gekozen, omdat ik een platte variant het leukste vond.

En wat als je nu wel 2 kandelaars wilt maken, maar geen ornamentjes op voorraad hebt, en ze liever ook niet wilt kopen? In dat geval mag je natuurlijk weer met je eigen creativiteit aan de slag gaan.

De aanwezigheid van 2 kandelaars op het bureau wordt gewaardeerd met 2 waarderingspunten.

__________________________________________

Kerstplaid



Ook vandaag haken we gewoon weer een Granny met elkaar. Nr. 6 alweer!

Zie jullie morgen weer! 

 

© Thea's Adventskalender 2015 in samenspraak met Bindels Ornaments

Geen opmerkingen:

Een reactie posten