dinsdag 13 januari 2015

WS Fimoklei: Servies maken I

Over 2 dagen ga ik in Veenendaal een workshop geven: Serviesgoed maken van Fimoklei. Een methode welke ik op een workshop van Anja Knoop geleerd heb en nu - met toestemming van Anja - ook mag delen met mijn zus en een paar PPH vriendinnen.

Een gezellig klein clubje, samen een dagje met elkaar deze techniek van het fimokleien leren en verder verfijnen. Ik heb er  zin in, maar het kost ook wel wat voorbereidingstijd. De workshop bestaat uit 2 delen:
  1. 1. zelf servies leren maken van knopen, kralen etc. 
  2. 2. een begin maken met het verven van het fimoklei servies.
Omdat er mogelijk mensen zijn die in de ochtend nog niet gelijk het tempo er in hebben zitten - wat overigens logisch is als je dit voor de eerste keer doet - ben ik op vraag voor deelnemers alvast wat serviesgoed aan het voorbakken.

Dus vorige week, afgelopen weekend en gisteravond aan de keukentafel zitten kleien. Ik heb een paar Eetserviesjes gemaakt, Thee serviesjes, Nestjes met 3 schalen en Bordjes voor een 3 laagse Etagère. Tussendoor even een korte break tijdens de baktijd en dan weer verder.

En nog een paar foto's om het leesplezier kracht bij te zetten!
Morgen moet ik nog een paar artikelen verfraaien, oa. een theepotje en een paar melkkannetjes, want die zijn niet helemaal naar mijn zin geworden.
___________________________________

2 opmerkingen:

  1. Ik zag gisteren op fb ook nog een ws schaaltjes maken voorbij komen.
    Ik zal m naar je toe sturen, misschien heb je er wat aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik heb er zin in. Zo nog even wat spullen bij elkaar zoeken.

    Groetjes, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen