maandag 17 november 2014

PPH weekend 2014 - Laatste avond!

Al weer de 5e en laatste blog in deze serie.
Het weekend is weer bijna voorbij.
 
Zondag na de boswandeling hebben Helma en ik nog even wat voor ons zelf zitten knutselen. Ik had nog een bestelling voor de webwinkel die ik af wilde hebben en Helma begon met haar borduurwerkje, let wel, begon..... Ik schrijf nu over zondag 9 november. Op maandag 10 november laat ze op haar blog zien hoe ver ze is met de 10e van de maand. Ongelofelijk om te zien hoe ze dit zo snel voor elkaar krijgt.

Rond 7 uur zijn we richting restaurant gelopen. Vorig jaar waren we voor het eerst ook samen uit eten geweest en jullie als lezer zullen het misschien raar vinden dat ik dit zo schrijf, maar ik ga eigenlijk nooit uit eten met mijn zus. Vorig jaar waren we spontaan richting restaurant gelopen en dit was zo gezellig geweest dat we bij het boeken van het weekend dit opnieuw met elkaar afspraken. Een leuke traditie, die er wat mij betreft best in mag blijven zus!

En hoe toepasselijk ook dat we gingen eten in Grand Cafe "Broer & Zus", op het park, dus we konden er ook allebei een drankje bij nemen.
De sfeer in het restaurant was authentiek, Brabants, gezellig en of je zo een tijdje terug ging in de tijd. Veel zaken van de inrichting deden me denken aan mijn bezoek eerder dit jaar aan Herberg "De Smidse" in Epen (Zuid-Limburg). Ik vond het wel een gezellig thuisgevoel hebben. Daarbij dan ook nog de overheerlijke maaltijd die we voorgeschoteld kregen. Een hele gezellig avond.

 
 
 

Terug in het huisje ging Helma weer borduren en heb ik mijn Franse bed voor de 1e keer in de metaalverf gezet. Deze kon dan lekker nog een nacht drogen.
En toen was bij mij de energie echt op.....
Een lekker douche genomen, nog even gezellig gezeten en hierna zijn we beiden naar bed vertrokken. Dit keer niet zo laat als de andere avonden.

De volgende ochtend na het ontbijt alle spullen ingepakt, nog een kop koffie in het huisje gedronken en daarna ieder onze eigen weg richting huis vertrokken...... Al hoewel, eigen weg..... Bleek ik 20 minuten later 3 auto's achter Helma te staan in een file van 6 km.
Na een lange reis met veel oponthoud was ik rond half 2 thuis, rustig spulletjes opgeruimd en daarna heerlijk op de bank geploft nog nagenietend van een heerlijk weekend.
Volgend jaar weer meiden!

2 opmerkingen:

  1. Het was gezellig, Thea ...volgend jaar weer hoor.

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, t was zeker gezellig, in mijn hoofd ben ik alweer met volgend jaar bezig!
    ( hoezo gek?).
    Nee hoor, maar ik heb er nu al zin in.

    BeantwoordenVerwijderen