maandag 17 november 2014

PPH weekend 2014 - Aan de slag met swaps!

Vandaag gaan we even terug naar de vrijdagavond van ons gezellige poppenhuisweekend van vorige week, en tegelijkertijd maak ik een link naar die zondag.

Op vrijdag na het eten kwamen de cadeautjes te voorschijn. Altijd leuk, vrijblijvend, maar toch..... Erg leuk dat iedereen ook iets voor elkaar gekocht, gemaakt of voorbereid had. Vorig jaar was Irna er voor de eerste keer bij en was niet op de hoogte van deze PPH traditie, maar dit jaar..... Let maar eens op!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Met een kop koffie in de aanslag pakte ik als eerste mijn swapjes. Even een tas vol geregeld. Zus en vriendin staan geregeld voor me klaar als het gaat om de webwinkel, dus uit de webwinkel dit keer even wat extra spulletjes verzameld om te delen. Naast een workshoppakketje Hortensia (met dank aan Els de Vaal), een printje van het bekende schilderij-duo van 'Bid & Werk', een deurmat en een zakje schelpjes (niet op foto), maakte ik voor alle drie een persoonlijk cadeautje in de vorm van een fotolijstje, welke bij mij in bezit was gekomen via fototoestel en/of telefoon.
  • Deze zomer maakten we (Rob en ik) samen met Jolinda en haar gezin een wandeling in het Geuldal, en hier heb ik een leuke familiefoto van hun gemaakt.
  • In september kreeg ik van Helma een whatsapp van het eiland Patmos, het eiland welke al jaren op mijn verlanglijstje staat om te bezoeken.
  • Van Irna kon ik helaas geen foto vinden, dus voor haar maakte ik voor haar Griekse huisje een Grieks Orthodoxe Icoon-afbeelding. Deze mag tenslotte in een Grieks huisje niet ontbreken.
Helma pakte vervolgens haar tas en haalde voor ons 4 workshoppakketjes tevoorschijn met het bewerken van flesjes tot orginele rode wijnflessen. Ze had ons opdracht gegeven om voor de workshop aanvullende materialen mee te nemen, dus tegelijkertijd een leuke workshop voor het weekend.

Jolinda is de laatste weken bezig met het maken van houten en metalen borden. Voor ons maakte ze een houten bordje met de tekst "Keep Calm and Build a Dollhouse". Hoe toepasselijk in een weekend waar we enerzijds rust zoeken en tegelijkertijd met onze hobby bezig willen zijn....

Irna, welke nog niet zo lang met de hobby bezig is, heeft volgens mij aardig zitten stressen de afgelopen weken om iets te bedenken voor ons. Blijkt dus ook, want zelfs zoekend op de beurs in Apeldoorn kon ze het niet goed vinden, tot ze bij de kraam van Marike Wienia en hier de vraag heeft neergelegd met haar mee te denken, waarop Marike een heel leuk workshoppakketje samengesteld heeft om Heksenboekjes te maken. Voor elk een setje met 2 boekjes en een grote zak oploskoffie. Dus ook hier kunnen we dit weekend nog mee aan de slag.


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
... en aan de slag gingen we zeker ....
 
Inmiddels is het zondagmorgen, voor Jolinda en Irna alweer de laatste dag, maar nog voldoende tijd om van alles en nog wat te kunnen doen. Nadat de bedjes schoongepoetst in de zon stonden te drogen werden de voorbereidingen getroffen voor het maken van de Heksenboekjes van Irna.
 
Met een werkbeschrijving bij de hand maakten we met elkaar 1 boekje en bewerkte het met oploskoffie om het oud en vervallen eruit te laten zien. Erg leuk en ontspannen om te doen, met een leuk resultaat. In mijn nieuwe Heksen/Magie kastje gaat dit vast wel een leuk plekje krijgen.
 

 
Na de lunch gingen we onder leiding van Helma aan de slag met de workshop Wijnflesjes maken van Jody (Jody, bedankt dat de beschrijving met ons gedeeld mocht worden). Eindelijk weet ik nu hoe deze leuke flesjes met rode wijn gemaakt moeten worden, en ik heb er vanmiddag zelfs 4 stuks kunnen maken. Nu nog op zoek naar een mogelijkheid voor een witte wijnfles!
 

 
Helma had ook een workshopbeschrijving van Sylvia in het pakketje toegevoegd voor het maken van een wijnfleshouder. Deze moet gesoldeerd worden, maar helaas was de middag te kort om hier ook nog aan te kunnen beginnen. Een leuk werkje voor thuis, samen met een printje voor een wijndoos welke we ook zelf nog in elkaar kunnen zetten.
 
Aan ons samen zijn met z'n vieren kwam hierna helaas weer een eind, want Jolinda en Irna gingen tegen half 4 terug naar huis. Helma en ik hadden al eerder besloten om tot maandagochtend te blijven. Nadat we Jolinda en Irna uitgezwaaid hadden, zijn wij het bos nog even ingedoken voor een lekkere herfstwandeling.

2 opmerkingen:

  1. Een witte wijnfles maak je toch met witte nagellak? Of is dat niet te koop? ( geen idee).

    Leuk verslag weer, Thea, we blijven nagenieten....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, bij het lezen komt het genieten weer boven drijven.

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen