zondag 30 november 2014

Boekjes enzo!

Tijdens mijn vakantieweek heb ik niet zoveel aan de hobby gedaan. Toch heb ik in de avonduurtjes  aan de keukentafel enkele boekjes in elkaar geknutseld. Hoe dit zo kwam, zul je je afvragen?
Mijn moeder zat namelijk met een laptop voor haar neus aan de keukentafel en stelde allerlei technische vragen aan mij over spelletjes, beheer van mails en Facebook en allerhande andere zaken. Rustig op de bank film kijken of een boek lezen zit er dan toch niet in, dus vandaar dan maar even aan de knutsel gegaan.

Ik ben begonnen met het maken van het doosje van het Ganzenbordspel. Gekregen van Helma tijdens de OLMC dag, maar hoe dom kan iemand zijn, ik had dus alleen het doosje bij me. De pionnen (en benodigde verf hiervoor) had ik thuis, dus deze zal binnenkort thuis verder afgemaakt gaan worden. Op een foto moeten jullie dus nog even wachten.

Ook had ik al een tijd geleden een printje van Helma gekregen van een Lesboek voor blokfluitles. Vorig jaar kreeg ik een blokfluitje van Paula, en dit muziekboekje zou de miniatuur nog completer maken. Het past goed in mijn hoekje "Nostalgisch Speelgoed", mede omdat mijn dochter vroeger ook blokfluitles heeft gehad, voor ze aan haar saxafoonlessen begon. De saxafoon moet ik ook nog in miniatuur ergens hebben liggen, maar waar precies???


Hierna heb ik een drietal boekjes gemaakt uit de serie van Tineke's leeskamer, welke ik elke maand probeer op te slaan en daarna ook regelmatig uitprint. Leuk als vulling in de boekenkasten van de Internationele Kostschool.



En als klap op de vuurpijl nog één van mijn meest geliefde kinderboekjes in miniatuur gemaakt:

"Piggelmee en de Wonderschelp"

Ook van Tineke's leeskamer, en zo'n mooie aanwinst voor het Nostalgisch Speelgoedhoekje.


Nu ik aan het eind van mijn blog ben gekomen, kan ik geloof ik toch wel zeggen dat ik wat gedaan heb tijdens mijn vakantie.
Het was in elk geval erg ontspannend om het te doen.

2 opmerkingen:

  1. Die zien er zeker leuk uit! Ga ze ook maar es opslaan, die boekjes, altijd leuk!

    En je hebt toch nog redelijk wat gedaan hoor,zo s avonds,zeker je moeder weer verder geholpen, ook belangrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. van boekjes kan je nooit teveel hebben. Ik moet er ook nog eens mee aan de slag. De blokfluit blijft mooi!!

    Groetjes, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen