donderdag 13 november 2014

PPH weekend 2014 - De accommodatie en 1e avond

Afgelopen weekend zijn Helma, Jolinda, Irna en ik weer bij elkaar geweest in een Landalhuisje voor ons jaarlijkse PPH weekend. Helma en Jolinda hebben er allebei al een verslag over geschreven, maar ook ik wil hier natuurlijk nog iets over vertellen en mijn foto's laten zien.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

De komende 5 dagen wil ik jullie graag meenemen in onze belevenissen, waar de gewone wereld even ver weg was, er veel geknutseld werd,  internet het niet deed,  TV niet aan is geweest en niemand er aan had gedacht om een achtergrondmuziekje op CD mee te nemen. heerlijk rustig en voldoende tijd voor elkaar.

Vandaag wil ik meer vertellen over de accommodatie.
De afgelopen 2 jaar waren we naar Duc de Brabant geweest, maar omdat hier geen huisje meer te krijgen was toen wij wilden gaan boeken, zijn we uitgeweken naar het verder gelegen Landal Park de Vers in Overloon.

Op vrijdagmiddag arriveerde ik ongeveer 5 min. na Helma op de parkeerplaats van het park. Ze was nog bezig om me te bellen toen ik opeens voor haar stond. Samen naar de receptie om de sleutel af te halen en na het activiteitenprogramma en bezienswaardigheden in de buurt aangehoord te hebben zijn we eerst eens te voet gaan kijken wat het huisje ons te bieden had. Tijdens de wandeling moesten we toegeven dat we het lachen moesten inhouden bij de receptie, want we reageerden beiden zeer serieus op het praatje van de receptioniste over alle bezienswaardigheden, maar wat kon ons dat nu eigenlijk schelen. Ze moest eens weten; wij kwamen om te knutselen, niet voor een verzetsmuseum of dierenpark! En de boodschappen hadden we ook al bij ons, dus de plaatselijke buurtsuper hoefden we ook niet weten te vinden.

Na een korte wandeling kwamen we bij ons huisje, gelegen op een open plek in het bos. Leuk grasveldje ervoor en op het eerste gezicht lekker licht en ruim.




De woonkamer en keuken, het verblijf van deze week. De slaapkamers laat ik verder niet zien, want hier waren we toch weinig en er komen de komende dagen al genoeg bedden voorbij!
Na een eerste kennismaking met het huisje de auto gehaald, uitgeruimd en koffie gezet in afwachting op Irna en Jolinda welke carpoolend uit Zeeland ook in aantocht waren, wel iets verlaat door een niet werkende navigatie app.
Ik had gezorgd voor een kopje soep bij aankomst met een broodje en rosé erbij, gelijk het weekend vieren he! Gezellig even kunnen bijpraten en uitrusten van de reis.
Er werd nog een auto uitgeladen, boodschappen de kast in gedaan, bedden opgemaakt en toen kon ik aan mijn kookbeurt beginnen. Een lekkere stampot rauwe andijvie.
Eenmaal alles aan kant wilden we toch alvast wat doen voor het knutselen van morgen.
Aan de grote tafel rustig met elkaar de voorbereidingen voor de workshop Frans bed doorgenomen, stofjes voor het bed bekeken en de stijlen met elkaar doorgesproken. Ook de bouwlamp opgezet (want we willen genoeg licht hebben) en ook kwamen de Give aways op tafel, maar wat ik heb gekregen vertel ik pas in het 3e blog van deze serie van 5. En nee Irna, het internet deed het niet, weet je nog.....?
Na nog een paar drankjes en verhalen delen tot vroeg in de ochtend richting bed vertrokken.

Genoeg Fruit en Chocolade voor tussendoor!

6 opmerkingen:

  1. Yummie chocolade!
    Grappig dat ook al is er geen internet de mobieltjes wel binnen handbereik liggen.
    Groetjes, van Krin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er erg leuk en gezellig uit.
    Ik ben het met Krin eens.........geen internet en wel een mobiel binnen handbereik.
    Wat ze daar dan mee doen??

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al is er geen wifi, dan kun je nog wel foto's maken met je mobiel of sms en. Haha.

    Maar ik vond het wel lekker hoor, zo'n weekendje geen internet.......

    Eigenlijk knutsel je dan veel meer.

    Maar het was een super leuk weekend, en ik ben benieuwd naar de rest van de verslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om mee te kijken bij jullie weekend!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verhaal om terug te lezen,Thea

    En ja , heel af en toe kwam er wat binnenn op internet vandaar het proberen....

    Groetjes helma

    BeantwoordenVerwijderen