woensdag 11 september 2019

Maak een Vloerkleed


Terwijl het Zomerproject nog volop in gang was, werd er op 1 augustus ook in Thea's Miniatuurgroep een nieuwe opdracht geplaatst voor het Jaarproject 2019.

Een lekkere drukke periode, maar met het regenachtige weer afgelopen maand hadden jullie dus een lekkere afleiding. En toen het weer zo warm werd was en stukje schaduw zoeken in de tuin een verademing, en dan kon je ook gelijk nog even een miniatuurtje maken.

Zo kwam het dus toch nog dat er 8 deelnemers waren die een of meerdere vloerkleedjes in de groep lieten zien. Erg leuk!



Ik heb een collage gemaakt van deze 8 inzendingen. Eén deelnemer krijgt via loting als aanmoediging een kleinigheidje. Ik heb een badmatje gemaakt van borduurlinnen / badstof / bunkagaren.



En de winnaar is: 




Esther, gefeliciteerd!
Je cadeautje is vandaag me de post meegegaan!

_____________________________________


Deze maand heb ik ook flink nagedacht over wat ik zou maken aan vloerkleden.

Eigenlijk wilde ik op zoek gaan naar mijn Perzisch Tapijt, die ik aan het borduren ben.
 Met de verhuizing van mijn atelier naar boven is dit ergens in een doos terecht gekomen... Helaas heb ik deze nog niet terug gevonden.

Ook had ik een knoopkleedje met paars/lila bloemen in mijn hand, maar ook dit heb ik (mede door het warme weer) weer even weggelegd. 

Uiteindelijk heb ik 2 vloerkleden geprint met mijn Laserjet Printer.
De volgende keer ga ik het door mijn colorprinter laten draaien, 
mogelijk blijven de kleuren dan toch nog beter hangen. 

Het groene "marrakech" kleedje komt in de badkamer te liggen van de kostschool.
Eerst nog steentjes leggen en een extra muurtje bouwen.....


Het zwarte kleed heb ik nog bewerkt met een stuk zwart vilt aan de achterzijde, en met de zwarte deken op het bed komt deze mooi uit in een lege slaapkamer van de kostschool. Nog wat lakens en een kussen toevoegen. Als de kamer dan gestoffeerd is en voorzien is van licht, is deze kamer ook weer klaar voor gebruik.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten