maandag 3 december 2018

Dag 3 - Kaatsenballen



Kaatsen ballen, kunnen jullie het nog? Met 2, 3 of zelfs met 4 ballen? Kaatsen-ballen in verschillende kleuren, niet te hard, niet te zacht.... Je kon er mee kaatsen in de lucht of tegen een muur aan.



Ik was er zelf niet altijd even goed in, 
maar ik vond dit wel een passend onderwerp voor in de kast met Oud Speelgoed.

Op internet vond ik onderstaand verhaaltje, voor veel lezers wel herkenbaar?!


Ik ging vaak met mijn buurmeisje kaatsenballen. Ze zat ook bij mij in de klas. Zij kon al erg goed kaatsen, want ze gebruikte soms drie of vier ballen. Dat wilde ik ook leren en ik mocht het met haar ballen proberen. Mijn buurmeisje liet dit natuurlijk niet zo lang toe, dus ik vroeg mijn moeder of ik in het bazaartje nog twee ballen mocht kopen. Dat mocht. In de achtertuin oefende ik elk ogenblik tegen de muur van ons huis. En ik had het al aardig snel onder de knie met drie ballen. Ook oefende ik met twee ballen het kaatsspel: ‘Karel 1’, waarbij je allerlei bewegingen moest uitvoeren. We zongen dan: ‘Karel 1 brak zijn been’ en dan moest je op één been gaan staan en verder kaatsen. Hierop volgde: ‘Karel 2 deed niet mee’, dan mocht je weer gewoon gaan staan. Bij ‘Karel 3 zat op zijn knie’ moest je 1 knie op de grond zetten en steeds zo verder alle passende houdingen uitbeelden, terwijl je wel door moest blijven kaatsen.                                  Bron: www.deverhalenvangroningen.nl


Heb je vragen? Mail gerust!

Thea
_________________________________________

Mocht je interesse hebben in dit workshoppakketje 
of heb je de materialen niet op voorraad?

Je kunt het pakketje tot 1 jan. 2019 bestellen via 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten