zaterdag 1 december 2018

Dag 1 - De kast

Goedemorgen allemaal.

Vandaag is het dan zover. 

Thea's Adventskalender 2018 gaat nu echt van start.




Met elkaar gaan we 24 dagen lang mini-knutselen en aan het eind van de periode, op 24 december, heb je deze mooie kast met oud speelgoed gemaakt.

Je kan de kast als 'stand-alone' miniatuur neerzetten, met bijvoorbeeld een leuke achterwand of klein kijkkastje, maar inmiddels heb ik al regelmatig onder de deelnemers geluiden gehoord dat de kast straks in zeer diverse soorten poppenhuizen geplaatst gaan worden...... Ik ben benieuwd!

Als jullie als deelnemer hier iets meer over willen vertellen, laat het me dan via de mail weten, dan kan ik dit mogelijk hier ook met de andere deelnemers delen. Met elkaar maken we dit project, dus informatie omtrent de bouw, evt. foto's en achtergrond-verhalen zijn meer dan welkom.

Dit jaar zijn er maar liefst 32 deelnemers die zich hebben ingeschreven voor Thea's Adventskalender 2018. Een aantal oude bekenden, maar toch ook veel nieuwe namen. Wat geweldig leuk om zoveel enthousiasme te zien. Ik hoop dat jullie stuk voor stuk allemaal er weer veel plezier aan gaan beleven.

Het zou ook leuk zijn als jullie eigen fantasie in de kast gaan verwerken en mogelijk nog eigen speelgoed toe gaan voegen. Ik heb inmiddels al wat extra dingetjes staan, dus die zullen rond de Kerst bij mij ook toegevoegd gaan worden.

En natuurlijk is er ook nog een prijsvraag. Deze keer gewoon 3 prijzen, nr 1, 2 en 3 voor degene die de meeste punten aan het eind van de rit toebedeeld krijgen. Voor degene die nog nooit meegedaan hebben, je mist op dit moment nog wat informatie hierover, geeft niet, want hier word je in de loop van de komende periode nog verder over bijgepraat.

_________________________________________

Wat ik persoonlijk wel even jammer en stressvol vond, 
was dat de post deze week niet helemaal mee wilde werken. 
Ik weet niet hoe het bij jullie ervaren is, 
maar ik vond het wel een dingetje. 
De track en trace meldde bijvoorbeeld dat er een pakket was afgeleverd op dinsdag, 
maar kwam pas op donderdag of  vrijdag aan.....  
Echt jammer en tegelijkertijd ook sorry! 

Als het goed is heeft iedereen nu zijn bestelde boekje en/of  materialenpakket in huis. 
De deelnemers met een boekje zullen de komende tijd in hun eigen tempo gaan werken, 
maar ik wil jullie wel uitnodigen om elke dag hier even langs te komen 
voor wetenswaardigheden of andere opmerkingen.  
Mocht er iets mis gegaan zijn met een workshop en/of materiaalpakketje 
dan zal ik het hier (of per mail) rectificeren.

De online deelnemers krijgen net als vanmorgen, 
dagelijks van mij een mail met de nieuwe opdracht erin 

_________________________________________

... en dan nu de workshop van deze dag ......

De Kast



Vandaag beginnen we met de basis, de door mij zelf ontworpen kast. 

Begin november hebben 2 deelnemers de workshop al even proef gedraaid en is de werkbeschrijving nog wat bijgeschaafd. Uiteindelijk wordt het een kast, welke voor meerdere doeleinden gebruikt kan worden.

In het beschrijving staan alle maten vermeldt en ook wordt aangegeven wanneer je 3 mm, 2 mm of 1 mm hout moet gebruiken. De leg-tekening die bijgevoegd is, is niet op schaal gemaakt, maar geeft een indruk hoe de verschillende plankjes uit het hout gehaald kunnen worden. Kijk hier allemaal even goed naar.

Het maken van de kast vraagt tijd en geduld, neem deze tijd ook, want uiteindelijk zal je aan het eind beloond worden met een hele mooie kast. De komende dagen zijn de workshops niet zo heel erg groot, dus voldoende tijd over om nog even rustig aan de kast door te kunnen werken!

Voor de deelnemers die het even niet zagen zitten om met de zaag of zaagmachine aan de slag te gaan, was het mogelijk om i.p.v. het workshoppakket de "Queen Anne kast" te kopen. Jullie gaan deze kast vandaag schuren en voorzien van een mooie kleur.

Heb je vragen? Mail gerust!

Thea
_________________________________________

Mocht je interesse hebben in dit workshoppakketje 
of heb je de materialen niet op voorraad?

Je kunt het pakketje tot 1 jan. 2019 bestellen via 


4 opmerkingen:

  1. Goede morgen Thea,

    veele dank voor de prima adventkalender (dat was heel veel werk).
    Ik wens alle deelnemer heel veel plezier.

    veele gr.
    Sonja

    www.minisonja.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onwijs leuk en je boekje, ook onwijs goed verzorgd. Ziet er super uit. Toch wel beetje spijt dat ik gisteren dacht sterk te zijn en mezelf geen nieuw project te gunnen, toen ik eventjes bij je was. Heel leuk en wens iedereen veel succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi project Thea, ik heb nu al veel plezier ervan. Ik ben op het gemak en tussen de bedrijven door ermee bezig en zie vanzelf hoe ver ik dit jaar ga komen. Voor mij een ontspanning tussen drukke werkzaamheden en opleiding.

    Ik wens iedereen veel plezier en geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het boekje en de workshoppakketjes zien er goed verzorgd uit. Ik had het pakketje al vrij snel in huis en heb al een aantal dagen er van mogen genieten.
    Ik wens iedereen een leuke en gezellige workshoptijd toe!

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen