dinsdag 28 november 2017

PPH weekend (4)

Het ochtendritueel van de zondagochtend verliep een beetje hetzelfde als de zaterdag. Waren lui en zaten met een PPH tijdschrift, boek of handwerkje nog lang op de bank. Maar uiteindelijk gingen we toch nog even aan het werk aan de tafel. Ik ging verder met de WS pakketjes van Beatrix Potter, zodat ik mijn huisje straks leuk kan inrichten. Thuis heb ik nog meer spulletjes liggen, dus met elkaar kan het een leuk winkeltje worden.

Jolinda ging verder met haar gordijnen en Irna ging, met hulp van Helma, aan de slag met de pruik van haar popje. Helma was tussendoor aan het borduren op de zijde mantel van haar Kerstman van vorig jaar. En voor we er erg in hadden was het alweer tijd voor Irna en Jolinda om hun spullen in te gaan pakken en richting huis te gaan. Zo jammer, de dag was nog maar net begonnen.... Volgend jaar ook proberen tot maandag te blijven hoor meiden!

Nadat Jolinda en Irna weg waren trok Helma haar wandelschoenen aan en is de gele klompenroute gaan wandelen. Ik daarentegen ben lekker in het warme huisje gebleven. Het boekje voor Thea's Adventskalender moest nog een finishing touch krijgen, zodat het maandag geprint kon worden.

Rond 5 uur was Helma terug en na een welverdiend kopje thee met heerlijk stukje chocola zijn zijn richting het restaurant vertrokken, waar we gezellig met z'n tweetjes gegeten hebben.


Hierna lekker voor onze vaste series op de bank geploft en later nog onze spulletjes ingepakt.

Maandagochtend het huisje verder opgeruimd en de auto's ingepakt. Samen nog een kopje koffie gedronken en hierna in de regen naar huis gereden. Helaas.... het is weer voorbij, maar .....

... het was weer een super gezellig weekend, en volgend jaar doen we het gewoon weer over, voor de 7e keer dan alweer!
______________________________________

PS. Er zullen nog wel meer foto's volgen, maar ben even mijn fototoestel kwijt..... mogelijk in de bungolow laten liggen..... Morgen maar even met ze bellen!

2 opmerkingen:

  1. En, heb je toestel al gevonden?
    Ik wil volgend jaar zeker tot maandagblijven; nu was ik net lekker bezig met mijn gordijnen, eenmaal thuis word je toch weer opgeslokt door het dagelijks leven hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee nog niet Jolinda,
    In het huisje lag het niet, dus nu even vanavond nog contact zoeken met het Juffrouw Tok, het restaurant waar we gegeten hebben.
    Groet, Thea

    BeantwoordenVerwijderen