maandag 13 november 2017

De kijkkast voor Thea's Adventskalender 2017

Terwijl de voorbereidingen nog in volle gang zijn, wil ik net als vorig jaar alvast vermelden wat voor soort, en met name welke minimale afmetingen de kijkkast moet zijn om het maken van Thea's Adventskalender 2017 mogelijk te kunnen maken.

Na wat gepuzzel en geschuif met de diverse onderdelen uit de workshop, kom ik nu uit op het gebruik van een windlicht met een binnenmaat van 15 x 15 cm en een minimale hoogte van 20 cm.

Daarbij is het belangrijk dat je via de bovenkant van het windlicht of kijkkast nog iets kunt bewerken. Het windlicht of andere kijkkast kan als het ware dus best iets hoger zijn.

De wanden van de kijkkast kun je mogelijk al iets bewerken als straks duidelijk is in welk thema we gaan werken. Houdt er rekening mee dat op de eerste dag we bezig gaan met het "verlaagde" plafond, en op de tweede dag de vloer bewerkt wordt.

*********


Het windlicht welke ik heb uitgezocht was aan 4 zijden voorzien van houten strips en glas. Het glas heb ik eruit gehaald en 1 zijde met houten strips verwijderd, zodat je er mooi in kan kijken.

Op de bodem leg ik een stukje triplex als vloer. Aan de zij- en achterkant maak ik met 3 mm triplex nieuwe panelen die op de plek van de glasplaten komen te zitten. Als de kijkkast af is, kan ik aan de voorzijde de glasplaat er weer in schuiven, om het stofvrij te kunnen bewaren.

*********

Nieuwsgierig hoe Thea's Adventskalender 2017 er verder uit komt te zien? 
Houdt mijn blog in de gaten, binnenkort volgt er meer info!

5 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk, misschien ga ik wel meedoen. En dat terwijl ik niet van de adventkalenders ben.
    Gr. Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe zeker mee, maar dat had ik al gezegd. Ik heb er al zin in.
    Eerst maar eens op zoek naar een lantaarn.

    En Thea: gewoon mee doen hoor, is echt leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja Jolinda het zoeken naar een lantaarn, ik denk dat dat al de grootste uitdaging gaat worden.
    Ik ben er niet van omdat het voor mij steeds het gevoel geeft van het moet NU.
    Maar door de Lantaarn..............

    Gr. Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thea, en ook andere lezers.....
    Niets moet, alles mag... Het kan juist leuk zijn om mee te doen omdat je weet dat er elders ook mensen bezig zijn aan hun eigen hobby tafel met hetzelfde project. En lukt t even een keer niet.... niet erg, of je slaat het over, of je stelt het uit.

    Op 1 januari 2018 hoeft ie pas af te zijn he!

    Groet, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben nog bezig met die van vorig jaar.....dus zolang kan je het ook uitstellen, Thea
    De beschrijvingen van de workshops heb ik opgeslagen.

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen