zondag 22 november 2020

PPH weekend 2020 (1)




 

We hebben met elkaar besloten om dit jaar niet op PPH weekend te gaan.

We werken allemaal in de zorg en/of doen mantelzorg activiteiten bij kwetsbare ouderen/ouders. Dus waarom zouden we in de Corona-tijd een extra risico gaan opzoeken. Want zelfs als we zouden gaan, en we zouden lekker aan de tafel met z'n vieren zitten knutselen, dan zitten we nog te dicht op elkaar. En een weekend (in je vrije tijd) met een mondkapje opzitten dat wil toch niemand.

Dus houden we ons PPH weekend thuis. Regelmatig zoeken we even contact met elkaar om te vragen waar iedereen mee bezig is. We hebben besloten om de swapjes te laten liggen tot volgend jaar, dan hebben we 2 cadeautjes om uit te pakken. Ons gezamelijke onderwerp, een toilettafel maken, wordt ook tot een volgende keer uitgesteld. 

Eerst liet ik nog een foto zien van het swapje van 2018. Deze hadden we van Irna gekregen, en heb deze tijdens onze vakantie in september op de hotelkamer gemaakt. De gezichtjes moeten nog getekend worden, maar deze handpopjes waren leuk om te maken. Het was een pakketje van Avontuur in Miniatuur. Ik heb zelf wat breder zijdelint erbij gepakt om het jurkje wat meer body te kunnen geven.


En toen stelde ik me de vraag, waar ik dit weekend eens mee bezig zou gaan? 

Thuis heb ik genoeg om handen liggen, waar ik normaal niet echt aan toe kom. Maar ik moest toch wel even nadenken wat het zou gaan worden....

Ik ben begonnen met een buikkastje van Mini-Mundes. Deze komt in de kamer van de directrice van de Internationale Kostschool. Ik heb ook nog een bijpassend bed en nachtkastje liggen, dus wie weet kom ik daar morgen nog aan toe. Het kastje is in elkaar gezet en moet nog gebeitst worden. Dit wil ik graag bij daglicht doen, dus morgen vroeg op, in de hoop dat het zonnetje doorkomt, want dan kan ik snel beginnen. 


Na het eten ben ik nog weer even met mijn Beatrix Potter winkeltje bezig geweest. Hier was ik de afgelopen keren ook mee bezig tijdens de PPH-weekenden. 

Helaas viel een tijdje terug één van onze katten van de trap, precies op het huisje, dus de voorgevel moet wat hersteld worden. Maar daar had ik vandaag geen zin in, dus lekker het winkeltje aan het inrichten geweest. 

De DIY pakketjes van Silly Sisters had ik al eerder gemaakt en begin van het jaar  (DHN show - maart 2020) kocht ik bij Artofmini een pakketje met een koffertje en die leuke serie Beatrix Potter figuurtjes. Deze moet ik later nog eens verven, maar ze staan al leuk in de kast, vind je niet?



Het Reuter-serviesje heb ik al een paar jaar in huis, voor mijn verjaardag gehad van mijn ouders. De 2 grappige konijntjes in de boomstam heb ik tijdens onze vakantie in Sicilie (2018) gekocht. 



Nu al een leuke vulling, maar ik heb in huis nog een paar miniaturen die toegevoegd kunnen worden en ook wil ik er nog een paar maken. De kasten in de hoeken hebben gelukkig nog wel wat ruimte en ook heeft de voorgevel nog een etalage, die ik natuurlijk ook nog kan vullen. Maar dat later.... 

Morgen weer een dag!

©Thea


1 opmerking:

  1. Ja, het is raar hoor, een poppenhuisweekend thuis blijven. Maar alles voor het goede doel, zullen we maar zeggen!
    Maar gelukkig hebben we in deze tijd moderne communicatiemiddelen; ik vond het wel fijn om via wats app contact te hebben en elkaars vorderingen te laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen