maandag 23 november 2020

PPH weekend 2020 (2)

 

Deze 2e dag van het PPH weekend stond in het teken van mijn Internationale Kostschool. Deze heeft een afmeting van 1.50 x 0.4 m en is 1.40 m hoog, dus niet echt een object om even mee te nemen om ergens anders er aan te werken.

foto 2013 - Internationale Kostschool

Dus eigenlijk kwam het wel mooi uit dat we dit jaar niet weggingen, want nu kon de Kostschool open en ook omdat ik vakantie heb, kan ik er de komende dagen ook nog wat aan werken.

Al langere tijd is het de bedoeling om in de grote kamers schotten te bouwen, zodat er meer ruimtes ontstaan. Voor de Franse lerares en directrice wil ik zelfs een appartement in het huis maken, zodat ze allebei een eigen sanitaire unit hebben. De badkamer van de meiden moet ook nog gemaakt worden en er blijft dan 1 grote 2 persoonskamer over, en deze wil ik een beetje afschotten, zodat er in de slaapruimte ook wat meer privacy is voor de meiden.

Slaapkamer Yoshino / Grote badkamer

Het Huis ter Veen, welke ik voor dit project gekocht heb, is een mooi huis, maar de binnendeuren zijn allemaal wel erg breed. Voor als je popjes in een rolstoel zitten kan het prima hoor, maar die van mij lopen gewoon, dus ga ik alle deurgaten terugbrengen van 9 cm naar 7½ cm.

In de nieuw te bouwen schoten moeten natuurlijk ook nog deuren komen, dus binnenkort kan ik gewoon lekker aan mijn werktafel aan de slag met het maken van deze deuren. Maar vandaag heb ik dus eerst de schotten uitgemeten en buiten (onder mijn overkapping) staan zagen. Het begin is er. Dit is het appartement van de Franse lerares. Door met licht te werken zal ook de achter-ruimte (zitkamer) beter te zien zijn, en natuurlijk kun je via het zijraam ook wat zien. Nu de volgende ruimtes nog. 

Appartement Franse Lerares

Ook was ik tussendoor nog even bezig met mijn buikkastje. Ik ben niet helemaal tevreden over de kleur.... Ik heb hiervoor Wood Dye gebruikt in de kleur Dark Oak, maar ik vind m niet vergelijkbaar met wat de fabrikant voorstelt. Inmiddels heb ik er wel 6 lagen op zitten, maar het blijft deze kleur. Ik ga m aflakken en dan zal ik de andere meubels in deze ruimte ook zoveel als mogelijk met dezelfde kleur doen, dan wordt het toch een beetje een geheel. 

Ook heb ik voor de directrice kamer nog een toilettafeltje gebeitst. Deze ligt al een tijdje in mijn eigen voorraad, dus leuk om deze hier in te verwerken. Het krukje heeft nu nog een los kussentje, maar dat zal in de loop van de tijd wel een heel fijn borduurwerkje worden met Zijdegaas en Zijdegaren. iemand een leuk patroon, het kussentje is 37 x 21 mm groot. De toilettafel moet alleen nog afgelakt worden!


De komende dagen heb ik nog vakantie, dus ik hoop nog wat meer te kunnen doen aan de Kostschool, de woonkamer staat volledig op z'n kop, dus voor de Kerstboom in huis komt, wil ik nog even een paar meters maken..... Ik houd jullie op de hoogte....

2 opmerkingen:

  1. Hij is niet erg hoog he? 140mm. Hihi. Maar is wel 'n mooi pph. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt hard gewerkt tijdens het pph weekend, gelukkig heb je nog een week vakantie; ik ben benieuwd hoever je volgende week bent gekomen.
    Als het weer kan, komen we de kostschool in het echt bekijken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen