zondag 5 juli 2020

Kaas makerij in 't Old Ambachtshuus


Eerder had ik al geschreven dat de reden dat ik voor het thema van dit Zomerproject gekozen heb, te maken heeft met de verdere inrichting van t' Old Ambachtshuus.

Ik heb 3 mooie grote PPH-huizen in huis staan, maar kom er met de verkoop via de webwinkel en het werk als standhouder op beurzen vaak niet aan toe om hier mee verder te kunnen gaan.

Nu het door de Corona-maatregelen allemaal wat rustiger is in en rondom huis, bedacht ik dat het misschien leuk zou zijn om het Zomerproject in te vullen met een thema die ook voor 't Old Ambachthuus te gebruiken zou zijn. Daarom is de keus gevallen op 

de Kaasbereiding op de boerderij

Ik had me er tot nu toe nog niet zo in verdiept, dus voorafgaand aan het uitwerken van het Zomerproject heb ik eerst veel gelezen en oude foto's opgezocht. In de afgelopen jaren hebben Rob en ik namelijk verschillende musea bezocht om oude ambachten beter in beeld te kunnen krijgen.
Zo kwam ik langzaam tot een ontwerp van het Zomerproject, welke ik in kleinere weekprojectjes verder uitgewerkt heb.

Er zijn nog verschillende items die toegevoegd kunnen worden en zullen in deze zomerperiode ook nog wel langs komen. De meesten bewaar ik namelijk nog even voor de zgn. give-aways, zodat de deelnemers straks ook nog een paar leuke workshopideetjes krijgen om verder uit te werken.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik ben vandaag eerst eens voor het Oude Ambachtshuus op een krukje gaan zitten 
en zitten bekijken in welke ruimte ik de Kaasmakerij verder zal gaan uitwerken 
en mijn keus is op deze ruimte gevallen. 


Een niet te grote ruimte in het midden van het huis. 

Wil je weten hoe dit verder uitgewerkt gaat worden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten