maandag 25 november 2019

PPH weekend 2019 (4)


Gisteravond had ik geen zin meer om iets te schrijven, maar ook de zondag was weer een heerlijke knutseldag. Met een zonnetje door het raam was het behaaglijk warm in het huisje en konden we weer lekker verder met de knutselwerkjes die zaterdagavond waren blijven liggen.

Maar eerst natuurlijk even aan de koffie met appeltaart. Dit is inmiddels ook traditie, die houden we er graag in! Na de koffie ben ik de doos van het Rembrandthuis eens nader gaan bekijken. Behalve veel houtonderdelen zit er ook een beschrijving bij.



Helaas las ik bij de 2e zin al dat ik eerst alles moet lakken of verven, en omdat ik mijn verf en beitsen vergeten was (kwasten had ik wel bij me) gaat dit dus een werkje voor later worden. Maar ondertussen wel alles uitgelegd en bekeken hoe het gebouwd moet worden. Erg leuk werkje en als ik mezelf nu eens tijdens de wintermaanden elke zondag 2 a 3 uur vrij plan, dan kom ik al snel veel verder!


Nadat ik dit bekeken had ben ik weer terug aan de knutseltafel gaan zitten. Hier waren Irna en Helma nog bezig met hun handwerkjes en Jolinda was aan het stoeien met haar kroonluchter voor in het Franse huis. Allemaal hele leuke werkjes om te volgen zo'n weekend.

Ik heb een voorbeeld gemaakt van het wandmeubel. Deze komt in het nieuwe jaar op de beurstafel te staan voor de verkoop van het workshoppakketje "Wandmeubel". Het is een voorbeeld van Thea's Adventskalender 2016, maar omdat bepaalde onderdelen niet langer verkrijgbaar zijn heb ik een kleine aanpassing gedaan. De beschrijving moet nog aangepast worden en dan kan ie de verkoop in na 15 dec. a.s.

Tegen half 5 ging Helma naar huis. Maandag heeft ze een drukke dag en dan is het toch lekker om dit gelijk vanuit huis te kunnen organiseren. Wij, Jolinda, Irna en ik gingen nog even een wandeling over het park maken en daarna begon ik al snel met eten koken.


In de avond heb ik nog wat pakketjes voor de Adventskalender samengesteld, maar ook heerlijk even TV gekeken met de Open Haard aan. Later op de avond ploften ook Irna en Jolinda op de bank en zo konden we met z'n drieën nog even het weekend na bespreken.


Vanmorgen moest er na het ontbijt nog even opgeruimd worden en inmiddels zijn we weer allemaal thuis om daar ons dagelijks leven weer op te pakken. Het was weer een heel gezellig weekend. 
Bedankt meiden en.... het huisje voor volgend jaar is alweer geboekt!

1 opmerking:

  1. Ja, die kroonluchter..... uuuuuuren mee bezig geweest, maar wordt wel mooi.
    Ik heb niet in de gaten gehad dat je die laatste foto hebt genomen.... ik vond het een heerlijk weekend, heb genoten ervan en even lekker tot rust gekomen, het "echte" leven een beetje los gelaten.

    Volgend jaar weer!

    BeantwoordenVerwijderen