maandag 9 april 2012

Internationale Kostschool

Al anderhalf jaar kijk ik, plan ik en vul in gedachten de school in met meubeltjes en andere miniaturen. Een aantal maanden geleden is zelfs het poppenhuis (Huis ter Veen) inclusief onderstaande kast van plaats veranderd in de woonkamer, maar nog steeds kwam ik niet toe aan een likje verf....
 
Maar daar is dit weekend gelukkig eens verandering in gekomen.
Ondanks dat er nog andere projecten liggen wil ik nu toch ook regelmatig aan het huis gaan werken. De elektriciteit heb ik een paar weken geleden besteld. Hier zal ik eerst op moeten wachten voor ik de binnenkant kan gaan inrichten, maar de verf voor de buitenkant van het huis was inmiddels ook al een jaar in huis. Dus het werd wel eens tijd....
 
Gistermiddag na een brunch en een filmpje met de familie aan de slag gegaan en ik heb net alles weer aan de kant voor de komende werkweek, want ja, met dit formaat huis staat wel gelijk je hele woonkamer op de kop.
 
 
Omdat ik de grote vlakken van het huis met tegelpasta wil bewerken wilde ik de hoekjes goed gevuld hebben met grondverf, vandaar dat ik er voor gekozen heb eerst de afdeklatten in de eerst laag verf te zetten. En ja, dan ben je zo lekker bezig, waardoor ik gisteravond opeens ook de zolder en dakkapellen zat te verven....
 
    
 
 
 
Vandaag heb ik de zijkanten van het huis bewerkt met tegelpasta en met een schuurspons cirkels voor structuur aangebracht. Nadat dit gedroogd was alles voorzien van latex, een hele klus zo met elkaar. Ik heb de buitenkant van het huis (ook de achterkant) nu klaar, de volgende stap worden de twee voordeuren. Hierna kunnen de ramen één voor één geplaatst worden.
 
 
 
Ik zal zo nu en dan een update geven van de ontwikkelingen van het huis, maar sinds enkele maanden heb ik hier ook een speciale site voor aangemaakt, dus mocht je het leuk vinden hoe het leven in de Internationale Kostschool verder vorm gegeven gaat worden bezoek dan eens http://kostschool.blogspot.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten