maandag 31 oktober 2011

Brandweerkazerne of Pakhuis?

Een paar weken geleden kwam ik op de activiteitenbegeleiding langs en zag een trapgevelhuis staan. Knetterrood geschilderd door de patiënten die ochtend.
 
Vraag: Wat is de bedoeling dat je er verder mee gaat doen?
Antwoord: Weten we eigenlijk niet. Wel leuk om met elkaar in te richten, maar hoe zouden we dit moeten aanpakken.
 
Omdat ik in de directe patiëntenzorg werk kan ik mijn diensten hiervoor dus niet aanbieden, dus dit ook maar niet als optie genoemd, al leek het me natuurlijk wel erg leuk om met een groep patiënten dit huis op te knappen en verder in te richten.
 
Bij het weggaan nog wel gemeld dat als ze er nog eens vanaf wilden, ze maar aan mij moesten denken. Twee dagen later kwam er een email binnen. De collega had overleg met haar interne collega's gehad en ik mocht het huis wel hebben. Het project was te intensief om met de aanwezige personeelsleden op te kunnen pakken.
 
 
 
Vandaag het huis dus gehaald. Nog steeds Knetterrood van kleur! Als je het huis goed bekijkt moet het na een renovatie wel wat mogelijkheden bieden, denk ik zo.
 
Mijn eerste gedachte is een beeld wat ik uit de stripverhalen van vroeger herken:
Een huis laaiend in het vuur en rook uit de ramen met een gillend persoon boven in het bovenste raam, welke naar beneden moet springen in een vangnet, vastgehouden door brandweermensen. Al schrijvend doet me dit opeens denken aan een scene in de film van  Dombo.
 
 
Voorlopig maar even op de kast, heb nog meer te doen!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten