zondag 31 januari 2021

Kasteelkamer (2)

Laatst ben ik even bij Anita van Precious Art langs geweest om weer eens een kijkje te nemen bij haar 1:48 muizenhuisje. Zo leuk om te zien, maar ook gelijk weer leuke ideetjes opgedaan en enkele tips gekregen voor het werken in 1:48. Het wordt klein, maar ik wil graag de uitdaging aangaan. Leuk!

+++++++++++++++++

Gelukkig kon ik vandaag weer even tijd vinden om een volgend stapje in mijn kasteelkamer te maken.
Eerst heb ik even wat foto's bekeken van mijn verschillende bezoekjes aan kasteelkamers. 


Voor de opdracht van januari heb ik even specifiek gezocht op het maken van een raamzitje. Weet je wel zo'n zitje tussen de muren voor het raam om een beetje naar buiten te kunnen kijken.

In dit geval moest ik dus eerst ramen gaan maken. 
Ik koos voor een klein raampje in het trapgat en met een 3 vaks verdeling 
in de toren op de 2 andere kanten 2 iets grotere ramen.
Hierdoor zal er voldoende licht binnen kunnen vallen. 
De ramen zijn 2½ x 3 cm geworden, 
voldoende ruimte om er een dubbel raam in te zetten.

Het volgende punt is: hoe krijg ik die muren wat dikker, 
want anders kun je nog niet lekker tegen die muren aanzitten. 

De klei er maar bij gepakt en 2 lagen op de buitenkant gesmeerd. 
Het is zelf drogende klei, 
en hoop dat het netjes om de hoedendoos heen gaat drogen, 
zonder scheurtjes en bol staan..... 
Afwachten maar even.


De volgende stap is het maken van de raamvensters. 
Omdat de ramen wat bol lopen door het gebruik van een ronde vorm
 zal ik ze met de Cameo Silhouette gaan uitsnijden. 

Als ik dan meerdere papierlaagjes op elkaar smeer lijm en daarna met een houtkleur beits, 
dan lijkt het net een raamkozijn van hout, 
maar nog wel een beetje buigzaam voor mijn toren! 

+++++++++++++++++


1 opmerking:

  1. Hallo Thea,

    Je hebt de muren zo effectief opgedikt. Ik ben benieuwd naar het raamzitje dat je erbij gaat maken. succes daarmee.

    Huibrecht

    BeantwoordenVerwijderen