zondag 31 januari 2021

Handwerkproject 2021


Na de Carnaval begint de 40 dagen-tijd voor Pasen. 

In vroegere tijden werd er gevast, 

nu is het vooral voor veel mensen nog een periode van bezinning.

Voor mij een mooie tijd om een handwerkje op de hand te hebben en stil te staan bij het de dag van vandaag en hoe ik in het leven sta!

++++++++++++++++++++++++ 

Sinds 2 jaar heb ik hier het Handwerkproject aan gekoppeld. Vorig jaar kon ik het niet afmaken omdat ik ziek op bed kwam te liggen met het Corona virus, maar dit jaar heb ik een nieuw handwerkje opgezocht wat denk ik ook weer erg leuk is om te maken.

Het project heb ik verwerkt voor mezelf als een zgn. CAL, elke week geef ik mezelf een opdracht om een vervolg stukje van het patroon te haken. Op deze manier moet rondom de Pasen het project klaar zijn en kan ik het ergens in mijn projecten ophangen.

Ik heb gekozen voor het haken van een voorjaarskrans.
Heel spannend, want het is heel fijn haakwerk voor gevorderden.

Ik heb nog een aantal ringen liggen, dus het begin is er inmiddels. Ik ga haken met Venne Colcoton 34/2 met haaknaald 1,0 - 0,9 mm - 0,75 mm. Welke het uiteindelijk gaat worden ga ik de komende week nog even uitproberen. Ik ga in de week van 18 febr. beginnen met mijn krans. Daarna zal ik wekelijks hier laten zien hoever ik ben en wat de opdracht voor de week erop gaat worden.

++++++++++++++++++++++++ 

update 17 febr.

Er zijn naast Jolinda geen aanmeldingen voor het project binnen gekomen, 
dus we gaan gezellig met z'n tweeén haken.
Evt. komt er na de Pasen een pakketje beschikbaar in de webwinkel!

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi idee om de vastentijd op deze manier invulling te geven. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden en hopelijk kun je het dit jaar wel gewoon afkrijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee, ik kan niet haken en vind het zonde om mee te doen, maar ga de ontwikkelingen volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dit even gemist en wil graag meedoen

    BeantwoordenVerwijderen