dinsdag 3 maart 2015

Zitbankje met 3 opbergdozen

Zo net voor de beurs heb ik altijd wel weer nieuwe ideeën over verschillende workshopjes. Ik heb ze laatst zitten tellen, vanaf de start van de webwinkel tot nu kom ik inmiddels op 68 verschillende workshoppakketjes, enkele zijn alleen via de webwinkel te koop, maar ook zijn er inmiddels een aantal die niet meer bij gemaakt worden.

Voor het archief tel ik door, altijd leuk voor mij om het lijstje weer terug te lezen - en de foto's te kijken....

Afgelopen weekend heb ik het zitbankje uit de Adventkalender 2014 ook in een nieuw jasje gestoken, of te wel, dit keer met een gewone print bewerkt, waardoor het bankje wat tijdlozer in verschillende projectjes geplaatst kan worden.


Ik heb Design papier gekocht, wat erg mooi van kwaliteit is, en tegelijkertijd de eigenschap heeft dat het tweezijdig bedrukt is. De klant kan zelf dus bepalen welke kan buiten en welke kant aan de binnenkant van de opbergdozen komt. En dan ook nog in 4 design variaties, kleuren liggen tussen beige, bruin en antracietgrijs.

 
Het bankje wordt weer van Balsa-hout gemaakt, zeer gemakkelijk te snijden, er komt geen zaag aan te pas, wel een schuurpapiertje, zodat de rauwe randjes na het lijmen even weggewerkt kunnen worden.

Waarom gebruik ik Balsa-hout: Hout geeft een levendig effect!
Dat zie je in de vorm van de nerf, daarom vind ik houten meubilair 1:1 ook mooi. Elke houtsoort geeft zijn eigen kleur. Een beits of lakje erover en je hebt met Balsa hout een mooi houten meubeltje, maar tegelijkertijd zijn er ook miniaturisten welke het liever een verfje geven.
Ik kan me zo voorstellen dat iemand het zitbankje een zwarte of donkerbruine beits geeft en vervolgens een witte verflaag erover doet. Beetje opschuren en er komt een heel leuk Brocante Zitbankje te voorschijn.
En om dus met dit workshopje aan de verschillende wensen van de klanten te kunnen voldoen is de keus makkelijk gemaakt.

Vanaf vandaag in de webwinkel verkrijgbaar! Ik hoop dat er veel mensen plezier aan dit meubelstukje mogen beleven!

1 opmerking:

  1. Leuk bankje Thea, zeker ook met dat design karton.
    En balsa werkt zeker fijn en ziet er ook onbewerkt mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen