woensdag 11 maart 2015

DHN-show in Ulft

Nog 10 dagen en dan is de DHN show in Ulft.
Dit jaar sta ik voor het eerst op de DHN show.
 
Nu zul je denken, ja voor iedereen is het toch voor het eerst in Ulft, dat is inderdaad zo, maar voor mij echt helemaal nieuw, want ik heb als standhouder ook nog nooit gestaan op de DHN show in Arnhem en Apeldoorn.
 
Eigenlijk best wel een bijzonder moment. Toen ik me 3 jaar geleden liet inschrijven met de webwinkel bij de KvK heb ik me tot doel gesteld om toe te werken aan deelname aan de DHN show in 2015. Het geeft een heerlijk gevoel dat dit gelukt is. 
 
Het waren wel hele drukke jaren, veel inzet moeten tonen om elke keer ondanks andere werkzaamheden door te gaan, me regelmatig op verschillende beurzen te laten zien en vooral - niet te vergeten - heel veel overleg met miniaturisten gehad voor de verkoop en het maken van miniaturen om de voorraad op peil te houden. Want degene die mijn webwinkel een beetje kennen weten dat er veel zelfgemaakte artikelen in de winkel liggen. Gelukkig heb ik in de afgelopen jaren ook veel support van mijn man Rob gehad, en inmiddels is hij achter de kraam ook niet meer weg te denken.
 
Maar nu is de beurs dus over 10 dagen in Ulft, in de voormalige DRU-fabriek.
Een heel mooi gebouw, welke als industrieel erfgoed een nieuwe bestemming gekregen heeft. Ik houd wel van dit soort gebouwen. Jarenlang hebben werknemers hier heel hard gewerkt en toen het leeg kwam te staan zag het er niet naar uit dat de fabriek ooit een nieuwe bestemming zou gaan krijgen. Toch is er iemand opgestaan, heeft de fabriek gekocht en is het gaan verbouwen tot een cultuur historisch gebouw. En wij mogen hier nu gebruik van maken om onze miniaturen te verkopen. En u als bezoeker wordt door de organisatie uitgenodigd om in een gebouw waar zoveel historie ligt rond te lopen en tegelijkertijd al het moois in de miniatuurhobby te mogen zien en/of te kopen.

 
Een bijzonder weekend dus, voor u, voor mij, voor alle standhouders en de organisatie. Voor mij een reden om op mijn beurstafel zeker ook even stil te staan bij de bijzondere historie van het gebouw. Ik heb ervoor gekozen om in het show-element van de beurs de rijke historie even terug te laten komen.
Hoe..?
Dat ga ik op mijn blog natuurlijk pas laten zien als de beurs voorbij is.

De komende dagen wil ik de lezers van mijn blog wel meenemen naar de bijzondere historie van de beurslocatie. Wat is de DRU fabriek, welke historie zit er achter en hoe hebben ze de verbouwing vormgegeven.....
Veel leesplezier de komende dagen!

1 opmerking:

  1. Ik denk dat de sfeer wel goed zal zijn in zo'n oud gebouw. Ook ik houd van de historie van zo'n gebouw en leuk dat we daar onze spulletjes kunnen verkopen.

    Ik heb er al heel veel zin in.

    BeantwoordenVerwijderen