zaterdag 14 maart 2015

Een Wolkaartje van het vloerkleed Kostschool

Op het blog van mijn zus Helma is al een paar maanden op de 11e van de maand de voortgang van een vloerkleed te volgen, welke zij voor mij aan het maken is voor mijn 50ste verjaardag. Zo leuk om hier elke maand via haar blog een update over te krijgen, ook omdat we niet zo dicht bij elkaar wonen en we elk met onze eigen dingen bezig zijn.

Ook afgelopen woensdag kwam er weer een update op Helena's Miniaturen. Een ander mooi moment in de afgelopen periode was toen ik een wolkaartje van Helma mocht ontvangen. Bedoelt om op deze manier gemakkelijker andere miniaturen en bijpassende kleuren te vinden voor de eetkamer waar het kleed komt te liggen.


Door het wolkaartje in handen te hebben wordt het vloerkleed een stuk realistischer. Het gaat echt komen! Dank je wel Helma! Ik heb het kaartje in een gripzakje gedaan en veilig opgeborgen in mijn handtas, zodat ik het de komende periode altijd bij me heb voor het geval ik er iets mee wil vergelijken.

Ik heb al wel wat ideeën over de eetkamer waar het kleed komt te liggen, maar het meest opvallend is het servies wat op de tafel en in de kast komt te staan. Graag laat ik jullie even mee kijken hoe mooi de kleuren van het servies en het vloerkleed met elkaar overeenkomen.

Maar tegelijkertijd heb ik ook een vraag aan jullie!
Ik ben bezig met de meubels bij elkaar te zoeken. De eettafelstoelen, 8 in totaal, heb ik al gekocht, maar kunnen evt. gepimpt worden.

Er komt een grote ovale tafel en dan natuurlijk nog verschillende kasten, waaronder een vitrinekast, waar ook een deel van het servies in gaat, want niet alles past op tafel. Ik heb namelijk ook nog een theeservies met dezelfde decoratie.
Al eerder vroeg ik via mijn blog of er lezers waren die hier een werkbeschrijving voor hadden, ik heb er toen 2 mogen ontvangen. Zo leuk als lezers meedenken in dit project.

Nu zit ik te puzzelen met de kleur van de meubels, moet dit vanillekleur geverfd of misschien eiken gebeitst, maar als je naar onderstaande foto kijkt, zou mahonie misschien ook nog wel leuk zijn. Wat is jullie mening?

Ik blijf het blog over het vloerkleed volgen Helma, en het zou leuk zijn als ook de lezers van mijn blog zo nu en dan even komen kijken!

1 opmerking:

  1. Thea, persoonlijk zou ik voor de mahonie gaan.
    Ik vind de mooie donkere kleur daarvan met de kleuren van het borduurwerk een warme uitstraling geven.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen