maandag 9 maart 2015

Terugblik op de Beurs in Rijswijk - maart 2015

Afgelopen dagen heb ik me bezig gehouden met de voorbereidingen en het staan op de beurs in Rijswijk. Het waren lange dagen van voorbereiden om tot op de laatste spulletjes voldoende voorraad bij me te kunnen hebben. Helaas niet voor alle artikelen, want een bestelling uit Engeland liet helaas op zich wachten.
Op vrijdagmiddag richting de Broodfabriek in Rijswijk gereden, voor mij normaal gemakkelijk te doen op de fiets (15 min fietsen), maar nu dus met de auto vanwege alle spullen die mee moesten.
Gezellig even met andere standhouders staan praten en hierna de 6 meter stand gaan opbouwen.

 
Aan het eind van de middag kwam Rob ook nog even uit zijn werk op de fiets langs of hij nog een handje bij moest springen, maar dit was inmiddels niet nodig meer,  omdat ik alles al in gereedheid had gebracht, tenminste.....op een paar kleine dingetjes na, welk ik 's avonds thuis nog even wilde afmaken. Deze spulletjes zouden op zaterdag meegaan.

De zaterdag begon koud rond een uurtje of half 9. De beurs ging om 10 uur open en inmiddels was Jolinda ook gearriveerd en druk bezig met de houten en metalen bordjes plakken, welke zij in Jolinda's webshop verkoopt.


En al gauw kwamen de bezoekers binnendruppelen, of was het binnenspoelen, want het was opeens erg druk en deze eerste dag van de beurs bleef druk. Veel bezoekers aan de kraam gehad, leuke spulletjes kunnen verkopen, ook gezien en gehoord dat veel klanten Minidoor volgen op Facebook en op de hoogte waren van de laatste nieuwe producten. Dit geeft Rob, Jolinda en mij altijd een blij gevoel. We doen het dus ergens voor. Altijd leuk om de hobby met elkaar te kunnen delen, voor ons is het kunnen delen ook door via de webwinkel en stand spulletjes aan te kunnen bieden, en daarom altijd weer leuk om dit dan terug te mogen zien in het aantal bezoekers aan de kraam.



Om 17.00 uur gingen de deuren weer dicht. Standhouders pakten hun beurstafels weer in lappen stof of plastic en gingen voor een avondje terug naar huis of zochten een hotelletje op. Met een aantal anders standhouders zijn wij die avond nog gezellig uit eten geweest en na een kort nachtje de volgende dag weer richting Rijswijk vertrokken. Vandaag was de beurs ook van 10.00-17.00 uur open, maar mogelijk mede door het mooie weer was het bezoekersaantal vandaag een stuk lager. Toch nog een aantal mooie spulletjes kunnen verkopen, en een paar mensen ook blij kunnen maken met de extra aandacht, gezellig kletspraatje en niet te vergeten ook even tijd gevonden om zelf nog even over de beurs te lopen voor de aankoop van spulletjes of om advies over mijn eigen miniatuurwerkjes bij andere standhouders te kunnen vragen.

Taartschaaltje in overleg met een klant samengesteld

Ik kijk terug op een zeer gezellig en druk weekend. Gelukkig ben ik nog 2 dagen vrij om even bij te komen, alles op te ruimen, huis aan kant te brengen, maar ook weer te starten met de voorbereidingen voor over 2 weken wanneer Minidoor voor de eerste keer op de DHN show zal staan. Maar hier in mijn volgende blogs meer over!


Tot slot wil ik, ook namens Rob en Jolinda, iedereen bedanken voor het beursbezoek van het afgelopen weekend. En 10 &11 oktober zullen we zeker ook weer terug komen op de beurs in Rijswijk. En.., een uurtje geleden is de postbode langs geweest, je raadt het nooit, met de bestelling uit Engeland. Mooi op tijd voor de volgende beurs, zullen we maar zeggen!

1 opmerking:

  1. nou, ik houd het kort: ik sluit me hier helemaal bij aan!
    Ik heb genoten, ben eigenlijk nog aan het nagenieten en alweer begonnen voor de DHN show in Ulft.

    BeantwoordenVerwijderen