zaterdag 16 december 2023

Advent 2023 - Dag 16

 Ik heb al langer de wens om zelf een Notenkraker te kunnen maken.

Jullie zullen het vast niet geloven, maar dit was het eerste onderdeel wat voor deze Adventskalender in ontwikkeling was om tot een goed resultaat te kunnen komen.

Pas toen ik zicht kreeg dat het me zou gaan lukken om m.b.v. van 21 verschillende onderdeeltjes de notenkraker te maken, ging ik verder met het bedenken van de rest van de Adventskalender. 

Toen was er nog wel even wachten voor ik alle materialen in huis had, en niet geheel gepland werd de Notenkraker veel te groot. Terwijl de Adventskalender verder gebouwd werd, heb ik me suf zitten piekeren hoe ik de grootte van de Notenkraker kon reduceren.

Uiteindelijk is het gelukt en staat hij te pronken op de haard. 
De notenkraker is 47 mm hoog geworden.

 *****

Vandaag gaan de deelnemers aan de hand van de werkbeschrijving deze Notenkraker in elkaar zetten. De kleuren mogen ze natuurlijk zelf kiezen! 

*****

Notenkraker

 *****

Wil je ook een DHZ pakketje? 

Kijk dan even in mijn webwinkel 

Minidoor

*****

@Thea

3 opmerkingen: