woensdag 5 februari 2020

Uiltjes

Vanavond heb ik een online workshop gevolgd op de Miniatuurgroep 2020.

Het was de bedoeling om 2 uiltjes te maken van vilt. Omdat ik het project in 1:24 maak vond ik het viltmateriaal te grof en te stug. Daarom ben ik op zoek gegaan naar meer natuurlijke materialen.

Ik heb denneappeltjes van de conifeer gebruikt voor de lijfjes, een kruidnagel voor de pootjes. De oortjes van de ransuil heb ik gemaakt van de zaadjes van de denneappel. De neus is een sesamzaadje. De ogen zijn gemaakt van een stud (3mm), welke ik met nagellak bewerkt heb. De zwarte pupillen zijn maanzaadjes.
De kuif en de vleugels maakte ik met gekleurde veertjes.


Nu wil ik nog op zoek naar een mooie tak of boomstam, waar de 2 uiltjes op kunnen zitten.

Hermie bedankt voor de leuke workshopavond.

1 opmerking: