zondag 8 november 2015

De eerste avond (en nacht) van het PPH-weekend

Gisteravond na het schrijven van mijn blog kon ik het niet laten om nog even verder te gaan met mijn lantaarn, waar ik eerder op de avond al mee begonnen was.

Ik had inmiddels 2 glasplaten verwijderd en hiervoor 2 boardkartonnen plaatjes op maat gemaakt. Deze heb ik vrijdagavond aan beide kanten in de gesso en grondverf gezet. En toen moest dit drogen, dus zocht ik alvast lapjes stof uit en knipte het behang op maat. Ook sneed ik reepjes van het blauwe vinyl, wat ik in wildverband op de vloer heb gelijmd.

Na het schrijven van mijn blog bleken de  boardplaatjes droog te zijn, dus heb ik beide nog voorzien van het voorgeknipte stukje behang en vervolgens de achterzijde nog met koperkleurige verf geverfd.

Helma en Jolinda waren inmiddels al in diep rust, maar samen met Irna en een flesje wijn hebben we het nog een uurtje erg gezellig gehad.

De kijkkast is nu klaar, dus morgen kan ik gelijk met het interieur aan de slag.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten