woensdag 21 januari 2015

Een nieuwe poes voor de Poezenkamer

Het is al weer even geleden dat de eerste ideeën over een Poezenkamer ontstonden. Daphne ging samen met haar vriendin Margot mee naar de DHN show in de Eusebiuskerk in Arnhem. Samen deden ze mee aan de kinderworkshop en maakten een oud stoeltje. Dit was in maart 2010.

Eenmaal thuis wilde Daphne dit verder uitbreiden, dus samen nog een hoekje gemaakt, raampje erin, want er moest een oud gordijn voor het raampje hangen. Haar vriendin kwam nog een middagje knutselen en samen maakten ze er een oud tafeltje bij. De beurs hierop kocht ze een poesje en een bureautje, welke nog oud gemaakt zou worden door haar.

Maar de tijd gaat verder. Daphne is inmiddels 17, en heeft het al een paar jaartjes niet meer zo op de miniatuurhobby, dus of het projectje ooit afgemaakt zou gaan worden. Daarom heb ik van de winter eens geopperd of ik het anders maar op moest gaan pakken. Ze begon te lachen.... wanneer ik dit wilde doen: Heb het druk op het werk,  met de webwinkel, workshops geven, enz. enz. ...

Maar op Urk kon ik het niet laten om toch even rond te neuzen naar een nieuw poesje om haar duidelijk te maken dat ik voornemens ben om het stapsgewijs af te gaan maken. Geheel verrast pakte ze het poesje uit en samen met een nieuwsgierige Ginger (onze rode en jongste poes), kreeg het poesje een leuk plekje in het tafereeltje. Ginger vond het trouwens maar vreemd dat de vitrine kast open kon en hier onderin de kast allemaal rare kleine "poezen"-spulletjes lagen, dus die moest 't ook eens allemaal goed bekijken. Stelletje indringers zal ie wel denken....

Nu is het dus mijn beurt om aan de slag te gaan met het oud maken van het bureau, een hoekkast te maken, de wanden oud en versleten te maken en oude gordijnen op te snorren. Moet in een half jaartje wel te doen zijn toch? Ik houd jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten