maandag 28 oktober 2013

DHN Show Apeldoorn - najaar 2013

Dit weekend stond de DHN show in de Americahal in Apeldoorn weer gepland.
Al vroeg in de auto en zelfs op zaterdagochtend een file trotserend kwam ik even over 10 uur aan bij Helma, die al koffie met een lekkere koek had klaar staan.

Even samen onder het genot van de koffie ons wensenlijstje doorgenomen en toen richting de Amerikahal vertrokken. Een klein ritje, want Helma woont in Ugchelen, dus voor haar was het een thuiswedstrijd.

Binnen konden we gelijk doorlopen, want we hadden onze toegangskaarten al in de voorverkoop gekocht. De zaal was anders ingericht. Ons viel gelijk op dat het veel ruimer leek. Mooie brede paden, gemakkelijk te orienteren. Letters boven de rijen. Prima zo!

Aan de hand van de wensenlijst van Helma zijn we over de beurs gegaan.
Verschillende aankopen gedaan, de theeblikken in de hal bekeken en rond 1 uur even koffie gedronken met een broodje erbij. Na de lunch de Trade show bezocht en ook hier voor de webwinkel nog een bestelling geplaatst.
Daarna weer de hal in en nog een rondje gelopen om leuke miniatuurtjes te kunnen ontdekken en ideeën op te doen. De tijd vloog en voor we het wisten was het 5 uur.

Vol met ideeën weer naar het huis van Helma gereden voor een laatste kopje koffie en rond 6 uur richting Den Haag teruggereden.


Twee popjes bij All4Dolls gekocht, de Franse lerares en de Directrice voor in de Internationale Kostschool.



Voor het OLMC project 'Nostalgisch Speelgoed' me bij Sylvia Lutjeboudel laten verleiden tot de aankoop van een Workshoppakketje om een "boomstamauto"  te maken.

Mijn zoon (19 jaar inmiddels) merkte vandaag wel op dat hij wel verwacht dat hij er straks mee door de kamer kan rijden, net als vroeger. Daar moet ik dus nog even iets op verzinnen.

Twee leuke pakketjes met Kerstmateriaal gekocht, altijd leuk om iets van te maken.

De kraam van Elizabeth Causeret werd meerdere malen door mij vandaag bezocht. Wat een mooie sortering vaasjes heeft ze. Mijn oog viel op een 1:24 lampetkan, in 4 verschillende kleuren. Omdat ik nog niet zeker weet wat de hoofdkleur in het Shaker huis gaat worden deze nog niet gekocht, maar eigenlijk had ik gewoon de groene mee moeten nemen. Volgende keer!


Ik heb natuurlijk weer (te veel?) lapjes gekocht, het is echt een verslaving. Ik moet ze gewoon hebben, maar ze waren ook zo leuk. Dit keer iets meer opgelet om bijvoorbeeld meer met Quiltbewerking de lapjes te kunnen verwerken


 
 

Even bij Stineke langs geweest (Atelier Eén op Twaalf) om te vragen of er muurstenen in het MDF van het Boerenerf gefreesd kunnen worden en dit kan. Hier maak ik later nog een afspraak met haar over!

Bij Hubert Boom heb ik plankjes Lindehout en Gestoomd Beuken gekocht in de maten 1 mm - 2 mm - 3 mm, voor het maken van meubeltjes. Dit hoeft alleen afgelakt te worden als het klaar is. Hij heeft mooie houtsoorten. Hier kom ik zeker nog eens terug!


Bij WAM Miniaturen advies ingewonnen over de voordeur en ramen van de Kostschool en ook bij Melissa's Miniaturen nog even langs gegaan voor mijn 1:24 project het Shakerhuis, waar natuurlijk straks ook ramen en deuren voor moeten komen.
Het beslag voor de dekenkist wel gevonden, maar bij de Italiaanse standhouder was de voorraad inmiddels op, dus dan maar even 6 maandjes wachten he.... Of ik kijk nog even verder!

Anja Knoop, die mijn 8 delig servies geschilderd heeft, vertelde dat ze in april 2014 een workshop gaat geven hoe een servies gemaakt kan worden en ook de eerste beschilderingen krijg je aangeleerd. Ik had er nu al wel zin in om te gaan doen, dus me maar gelijk voor de workshop opgegeven. Vrijdag 4 april ben ik van de partij!

En aan het eind van de dag Tiny World Miniatures nog een Muffin-mal gekocht, deze 's avonds ook gelijk in gebruik genomen en met Silk Clay 6 heerlijke muffins 'gebakken'.



Alles is inmiddels tijdelijk weer even opgeruimd, want er moet natuurlijk nog wel ruimte aan mijn bureau blijven om te kunnen werken.
Weer een geweldig weekend achter de rug en heerlijk om het in dit verslag nog een keer te mogen beleven.


4 opmerkingen:

  1. Je hebt mooie stofjes gekocht hoor, ik snap dat je die niet kunt laten liggen!
    Volgende keer wil ik ook naar Apeldoorn, lijkt me super!
    Jij hebt in ieder geval mooie spulletjes gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De popjes blijven een prachtige keus..ik geniet nog na van de franse lerares! Ik ben benieuwd wat voor kleding ze aan krijgt.

    Groetjes helma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie en handige aankopen heb je gedaan Thea

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor, succes weer met het maken van de mooie aankopen. Groetjes Irna.

    BeantwoordenVerwijderen