dinsdag 18 september 2012

Dienblad met Kaarsen

Vanavond werd op het poppenhuisforum een workshop gegeven door Martine. Samen zouden we een dienblad maken, welke je in een bepaald thema kon afwerken.
Ik heb gekozen voor een nautisch thema, ik heb de laatste jaren hele kleine schelpjes op de Franse stranden gevonden en deze kon ik hier leuk in verwerken.
In de workshop was het de bedoeling om de kaarsen van rondhout te maken, maar omdat ik al langer eens wilde proberen om kaarsen van Fimoklei te maken vond ik dit een leuke uitdaging om uit te proberen.
Ik ben begonnen met de kaarsen, en hierna het dienblad volgens de workshopgegevens verwerkt. Voor het verven heb ik nog een kantje op de zijkant van het dienblad geplakt, waardoor ik met blauwe patina de blauwe bewerking erop kon aanbrengen. De kaarsen op het dienblad geplakt, schelpenzand erin gelijmd en hierna met veel gepriegel en een pincet mijn schelpjes erin kunnen plakken.
 
Martine, een hele leuke workshop, welke inderdaad in verschillende thema's uitgewerkt kan worden. Er zullen er nog wel meer volgen denk ik zo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten