zaterdag 24 oktober 2020

Mijn moeder's poppenbedje

Rond haar 10e verjaardag kreeg mijn moeder, nu 86 jaar, dit leuke bedje voor haar verjaardag om mee te spelen.

Haar oudste zus maakte het dekbedje en ook was het bedje voorzien van een matrasje, kussentje en lakentje. Laatst was mijn zoon een dagje bij oma op bezoek geweest en die nam het beddengoed voor mij mee. Mij moeder had het bij het opruimen gevonden!

Het bedje staat al langere tijd al wel bij ons in huis, omdat het vroeger de slaapplaats was van "Prinses", de knuffel van mijn dochter. Oma had haar aangeleerd om niet de hele dag met de knuffel rond te lopen, dus als ze moe was, mocht 'prinses' even uit bed komen, maar de rest van de dag lag ze te slapen in het bedje, welke op de kast stond.

Ik heb mijn eigen lucifer-popjes nu ook eindelijk een mooie slaapplaats kunnen geven.



_______________________

Ik heb het bedje trouwens in 2013 ook al in miniatuur gemaakt 

voor in mijn nostalgisch speelgoed hoekje..... 

http://thea65.blogspot.com/2013/11/nostalgisch-speelgoed-deel-5.html

2 opmerkingen:

  1. Geweldig! Wat heb ik van het bedje genoten toen ik klein was (of juist niet omdat ik niet met Prinses mocht lopen ;))

    BeantwoordenVerwijderen