zondag 25 oktober 2020

Babydeken voor Milou

Voor de geboorte van Milou heb ik samen met mijn dochter een paar handdoeken gemaakt. Hier had ik al eerder over geschreven. Maar mijn dochter vroeg of ik ook het babyledikant wilde voorzien van lakentjes en een mooi gebreide deken.

Doen we even toch????

De deken is gebreid met DMC Natura XL, op naalden 8.

Het patroon is de valse patentsteek, misschien zijn sommigen hiermee bekend...

Waar ik dacht een leuk breiwerkje bij de TV te hebben , viel dit toch wel een beetje tegen. De draden zijn opgebouwd uit 8 losse draden en doordat er een patroon in de deken zat, moest ik toch wel mijn gedachten er goed bij houden. Soms stak ik de steken maar half in als ik even niet zat op te letten, en ook raakte ik vaak de tel kwijt..... Dus dan werd het weer een paar pennen uithalen en opnieuw beginnen (haha!)

Maar vorige week was de deken dan eindelijk klaar en gisteren heb ik alle losse draden afgewerkt.

Milou en Daphne, het is een hele mooie warme deken geworden. 

Nadat de handdoeken klaar waren heb ik ook nog 2 nieuwe lakentjes gemaakt. Bij de geboorte van mijn eigen kinderen had ik dekbedovertrekjes gemaakt met broderie-stof en een leuk randje met een olifantje. Hier was mijn dochter helemaal weg van. Maar een dekbedje mag niet meer gebruikt worden, dus ik heb de dekbedjes los gehaald. Samen met het olifantenrandje, de broderiestof en nieuw poplin - katoen heb ik 2 leuke lakentjes gemaakt. 

Veel plezier met jullie lakentjes en deken!

4 opmerkingen:

  1. Heel blij mee! En past super mooi in haar mooie groene kamertje samen met het hemeltje die van dezelfde stof en olifantje kantje is gemaakt! Ook namens Milou super bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Daphne!
    Ik heb het met heel veel plezier voor jou en Milou gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alles is erg mooi geworden Thea! Die olifantjes herken ik nog. Ik weet ook nog dat we het kamertje van Daphne hebben geschilderd, althans, de deurposten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha!
    Ja samen verven was ons ding he!
    Muziek hard aan en meters maken!

    BeantwoordenVerwijderen