vrijdag 6 juli 2018

Workshop Poppenbedje maken




Op de Online Workshoppagina van het Actieve PPH forum wordt elke maand een workshop gegeven. Er mogen maar 50 leden lid zijn, valt er één af, dan wordt er weer een nieuwe toegelaten. Een lidmaatschap betekent dat je maandelijks mee doet aan de workshop die online gegeven wordt, ben je verhinderd, dan kun je dit natuurlijk wel melden, maar in principe wordt iedereen op zijn aanwezigheid gecontroleerd.
Ik vind dit wel zo prettig, want als je dan veel tijd in een workshop gestoken hebt bij de voorbereiding, dan weet je dat er ook leden zijn die het gaan maken.

In het begin van het jaar maakte ik al een corsetje, een kistje, een knoflookstreng, een tip-trap stoeltje en een hondje.
Vorige maand was ik aan de beurt om een workshop voor te bereiden.
Bij het aanmelden voor het verzorgen van een workshop werd er geschreven dat je voor een onderwerp mocht kiezen, welke je mogelijk zelf al heel lang op de plank had liggen, voor ooit nog eens te maken.
Daarom heb ik gekozen voor het maken van een Poppebedje. Deze 1:12 versie is het bedje uit mijn kinderjaren, maar ook heeft mijn dochter (na een opknapbeurtje) en nog vele uren mee gespeeld.
Het Poppenbedje stond al heel lang op de lijst om te maken voor mijn Nostalgische Speelgoedhoekje.

In juni waren er 2 avonden door mij gereserveerd, waarbij ik om half 8 in de avond klaar zat om foto's te plaatsen waar de workshop in uitgelegd werd, en ook konden de deelnemers hun vragen stellen. En dan ..... moet je wachten tot de bedjes klaar zijn en op de foto gaan.....

Nu 3 weken later heb ik een leuke overzichtsfoto kunnen maken. Behalve mijn bedje zijn er nog 20 bedjes af en geplaatst binnen het Actieve PPH forum, een mooi aantal toch?

Ik heb de beschrijving nu ook op mijn Workshop ABC gezet, 
zodat ook een groter publiek nog van de beschrijving kan genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten