zondag 22 juli 2018

Een kijkje in de winkel....


De zondagen in Juli en Augustus 

neem ik jullie even mee in mijn winkeltje....


Vorige week heb ik beloofd om jullie te laten hoe de verschillende bakken
in te zien zijn in mijn winkeltje.
Maar daar moet ik wel even wat uitleg bij geven....


___________________________

Natuurlijk kennen jullie vast de beursopstelling van Minidoor wel.
Het meest bekend is de opstelling op de beurs in Rijswijk,
waar ik op de stand van 6 meter een stellage van 3,30 x 1,00 meter opbouw,
waar de 30 houten thema-bakken in gelegd kunnen worden.


Op kleinere beurzen neem ik de stellage met bakken ook mee,
maar hier heb ik een aangepaste versie van de stellage voor gemaakt
o.a voor het plaatsen van maar 9 bakken,
- hier linksonder op de foto, zie je m staan? -
De overige 21 bakken heb ik wel bij me, maar die liggen onder de kraam.


Wisten jullie trouwens dat de stellage in 2014 door mijn vader (toen 83 jaar) gemaakt is.Hij kwam een keer bij me op een beurs kijken toen ik net een jaartje bezig was met beurzen.Ik heb hem die dag bijna niet gezien,want hij stond bij verschillende standhouders de stands te bekijken.

Wel even leuk om terug te kijken hoe Minidoor toen op de beurs stond (haha)......


Toen ik mijn vader na afloop van de beurs thuis opzocht gaf hij aan
dat hij twee lege houten bakken nodig had. Dat was in die tijd nog geen probleem,
want ik had er nog genoeg leeg staan (nu niet meer hoor!)

Een tijdje later kwam ik weer eens bij mijn ouders op bezoek
en ik werd door mijn vader verzocht om even mee naar de zolder te lopen,
en ja hoor, daar stond de eerste stellage....
Wat was dat een verrassing!


Bij het inrichten van mijn winkeltje was het niet mogelijk om de dubbele stellage
op te zetten, daarbij zou het ook heel onhandig zijn, want als
er namelijk een beurs in aantocht is, dan wordt alles in de winkel weer ingepakt.
Het meeste tijdrovende werk bij het op- en afbreken van de beursstand is de stellage,
dus het zou een beetje onhandig zijn om het thuis eerst uit elkaar te halen
en vervolgens op de beurslocatie weer op te bouwen.

Thuis zit de stellage gewoon in de kist achter in de auto.


___________________________

Maar dan nog heb je de vraag, hoe kun je dan al die bakken bekijken.....

Nou zo......

Bekijk hier het filmpje


Bedankt voor je bezoekje,
een fijne zondag gewenst!

Groetjes, Thea

2 opmerkingen:

  1. Leuk, dat inkijkje in de winkel;en wat een verschil hè, toen en nu

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi systeem zo Thea, neemt niet veel ruimte in.

    BeantwoordenVerwijderen