maandag 20 december 2010

Zussenswaps

Dit weekend stond het zussenweekend gepland. Al vele jaren een poging ondernomen om dit te organiseren. Het lukt meestal wel om 1x per jaar met elkaar een dagje te gaan winkelen, maar om een heel weekend je los te wrikken van je gezin en met je 3 zussen op stap te gaan is natuurlijk wel anders.
 
Maar vrijdag was het zover. We zouden elkaar ontmoeten in Valkenburg aan de Geul. Oa. om de kerstmarkten in de grotten te gaan bekijken.
Na een barre autoreis arriveerde ik rond half 5 bij het appartement, waar ik een uurtje languit op de bank heb kunnen uitrusten voor de anderen met de trein aankwamen.
Na de maaltijd gingen mijn zus Helma en ik naar de slaapkamer toe om onze meegebrachte cadeautjes te halen en deze aan elkaar te geven.
 
Ik had voor mijn zus Helma twee swapjes gemaakt. Niet direct met kerst te maken, maar wel elk voor een project waar ze al spulletjes voor aan het verzamelen is. Met beide cadeautjes was ze erg blij.
In eerste instantie het vlinderschilderijtje. Voor mij de eerste keer om met kant een lijstje te maken. Omdat dit zo lekker verliep heb ik er gelijk 3 gemaakt. De rose voor mijn dochter Daphne, de brede met 3 vlinders voor in de directricekamer van mijn as. kostschool en de enkele goudkleurige voor Helma.
Daarnaast had ik via een webwinkel een afdruk van een emaillebord gevonden, deze besteld en heb hier een uithangbord voor haar as. hoedenwinkeltje voor gemaakt. Begin volgend jaar wil Helma een workshop gaan volgen voor het inrichten van markthuisjes bij Atelier een op twaalf, dus dit  leek me er leuk bij passen.
 
 
 
Voor mijn zus Anneke en schoonzus Mirjam heb ik vervolgens twee kerstballen gemaakt. Anneke is helemaal weg van vlinders, dus heb ik een vlinderstruik met vlinders in een kerstbal gemaakt. Mirjam spaart kerststalletjes, dus dit was een mooie aangelegenheid om een kerststalletje in een kerstbal te maken. Ook zij vonden dit een leuk en geslaagd cadeau.
 
Ook ik mocht een mooi pakketje ontvangen van mijn zus Helma. Zij was ook de laatste weken druk geweest met knutselen, maar vroeg of ik nog even wilde wachten met het plaatsen van een foto, omdat ze het knutselwerkje ook voor haar knutselgroep had gemaakt. Nou dat lijkt met toch geen probleem, dus later deze week komen er nog foto's van het schitterende pakketje wat ik van haar mocht ontvangen.
 
Jullie begrijpen dat er inmiddels weer 4 projectjes afgerond zijn van hetgeen ik op 21 nov. had beschreven.
Voor details over ons bezoek aan de kerstmarkt in de grotten in Valkenburg verwijs ik naar mijn volgende verslag.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten