zondag 12 december 2010

Het meisje met de zwavelstokjes

Een van mijn verrassingsprojecten uit het verslag van 21 november was de Kerstknutsel 2010: Maak een meubeltje, popje of klein tafereeltje met als thema: WITTE KERST! 

Ik heb het plan opgevat om het sprookje van Hans Christiaan Andersen: HET MEISJE MET DE ZWAVELSTOKJES voor dit project uit te beelden.

Het was een lastige klus voor zo'n kort tijdsbestek. Het is een drukke periode van het jaar en andere verplichtingen liggen op de loer. Toch wist ik voldoende tijd te reserveren om lekker aan de knutsel te gaan. Nieuwe technieken uitgeprobeerd, zoals werken met 3D-foto's als achtergrond, het versieren van een wand achter een venster en het maken van mijn 1e mini glas-in-lood raam (er zullen er vast wel meer volgen...)

Met dank aan Tineke ten Bulte van Het Behouden Huis en haar zoon kon ik op tijd nog het popje bemachtigen en omtoveren tot een waar Zwavelstokmeisje. 
 

Gisteren heb ik de Kerstknutsel al tentoongesteld op de Kladblogdag en was verrast door de vele positieve reacties, mijn dank hiervoor allemaal! Een leuke knutsel, met een treurig verhaal, voor in mijn sprookjesreeks!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten