woensdag 29 december 2010

Kerststuk op Bananenblad

Maandag 19 december stond voor mij de laatste bloemschikavond van dit jaar in mijn agenda, maar na een zware dag fietsen en een valpartij in de sneeuw was ik 's avonds te moe om nog een avond er op uit tegaan, wetende dat de dag erop ook weer veel sneeuw en fietskilometers zou brengen. Die avond lekker vroeg mijn bedje ingekropen.
 
In overleg met Rianne en Wilma kon ik mijn spulletjes de woensdag erop bij Wilma ophalen. Jammer genoeg was de orchidee bevroren in haar schuur, maar na telefonisch overleg kon Rianne mij gelukkig vertellen dat er nog een orchidee over was, dus kon ik 's avonds lekker aan mijn keukentafel aan de slag!
 
Op een wit gespoten bananenblad werd het bakje met oase geplaatst. Deze moest geheel afgeschermd worden met kersttakken, waarna de eucalyptus en conifeer voor nog wat extra vulling  kleurverschil zorgde. De witte orchidee-tak in tweeën geknipt voor meer resultaat in het stuk. Verder het stuk versierd met peulen, denneappels en kerstballen.
Het resultaat is weer fantastisch, steeds weer ben ik verbluft over het feit dat ik dit zo in elkaar kan zetten. Dit stuk is trouwens ook zeker een keer de moeite waard om in miniatuur uit te voeren.
 
         
 
Tijdens de Feestdagen staat het fantastisch mooi op de salontafel, het enige wat ik wel mis is een kaarsje in het geheel. Wilma had dit simpel opgelost door er een snoer met 10 lampjes erin te verwerken. Ook erg leuk, maar deze had ik zelf niet direct bij de hand.
 
Rianne bedankt voor weer een gezellig jaar bloemschikken en bedankt voor alle tips die je ons weer gegeven hebt. Fijne Feestdagen allemaal en we zien elkaar terug in 2011.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten