woensdag 28 december 2016

Glazen Bol in Kerststijl

-------------------------
EEN BERICHT WAT MOEST WACHTEN I.V.M DE LOOPTIJD VAN
THEA'S ADVENTSKALENDER 2016
-------------------------

Boven mijn keukentafel heb ik sinds de zomer een houten kratje hangen. Hieraan bevinden zich haken, zodat je hier verschillende voorwerpen aan kunt hangen.
Het staat erg leuk, omdat het houten kratje aan een zwarte ketting in mijn 5,5 meter hoge vide hangt.
Met de verschillende jaargetijden, kun je op het kratje verschillende thema's verwerken. En dus ook zo met de Kerst.


Vandaag wil ik in zoemen op de Glazen Bol welke aan het houten kratje hangt.
Deze hing tot voor kort nog leeg, met de bedoeling om daar een souvenir in te maken als herinnering aan onze gezamenlijke vakantie met de kinderen op het eiland Texel....
Daar had ik alleen nog geen tijd voor gehad, en tot mijn verbazing had mijn dochter Daphne er een leuk miniatuurtje in gezet na haar bezoek aan een Duitse Kerstmarkt.


Nu kon ik ook niet achterblijven en ben even rond gaan neuzen in mijn verschillende projectdozen.
Zo kwam ik de 2 miniatuurbreiwerkjes van Helma tegen, een gebreide Kerstbal en het gebreide Kerstmannetje, beide heeft ze gemaakt als cadeautje tijdens de PPH weekenden. De Kerstbal heeft ze in 2015 gemaakt, het Kerstmannetje in 2016. Nu ze samen in de Glazen Bol liggen, is het een leuke combinatie.


Tijdens de beurs in Alkmaar kwam ik de Gelaarse Kat in Kerst-outfit tegen en kon het niet laten deze mee te nemen. Erg mooi gemaakt en ook zeker passend in mijn Glazen bol.

Ik was nog op zoek naar een rood karretje met een gewolvilt beertje, maar zoals ik inmiddels wel van mezelf gewend ben.... Ik ruim soms dingen die ik wil bewaren te goed op. Ik kan het op dit moment even niet vinden.
Daarom de bol voor nu maar afgemaakt, zodat we er ook van kunnen genieten. Ik heb de bol nog gevuld met sneeuw, om de winterperiode extra te benadrukken.

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee , Thea.....zo geniet je er nog meer van!

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig!! Die kat vind ik helemaal geweldig en hij past heel goed in die glazen bol.
    Leuk hoor!

    Groeten van Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee en schattig de gelaarsde kat. Wie heeft die gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee en schattig de gelaarsde kat. Wie heeft die gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Chris, volgens mij is de Gelaarsde Kat door Jaap Stam gemaakt.
    Ik vond m op de beurs in Alkmaar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een slim idee, zo'n rek voor wisselende thema's!
    Ik ben gelijk verliefd op die Gelaarsde Kat geworden <3

    BeantwoordenVerwijderen