maandag 26 maart 2012

Naailes I

Een aantal weken geleden ben ik samen met 2 collega's gestart met een naaicursus. Voor mij is naaien niet iets nieuws. In de loop der jaren heb ik veel dingen gemaakt, maar door de miniatuurhobby was de lol er een beetje af en kon me er niet goed meer voor motiveren.
 
Dus bij het horen dat 2 collega's dit gingen doen, was het voor mij eigenlijk wel prettig om hier bij aan te sluiten. Wel pittig hoor, elke week 3 uur, terwijl je ook nog tijd wilt overhouden voor al je miniatuurprojecten, webwinkel, forums bijhouden etc.
 
Maar ik heb nu nog 2 lessen te gaan. Hierna ga ik zelf gewoon weer verder met naaien, want ik ben mijn naaimachine weer gaan waarderen en samen kunnen we toch mooie dingen maken. Alleen vind ik het wel prettig als de druk er straks even af is. Iets minder frequent, maar toch ergens aan werken met de naaimachine in de buurt of op tafel.
 
Vandaag wilde ik daarom het jasje afhebben welke ik voor mijn dochter aan het maken ben. Ik heb namelijk ook een hele leuke jurk voor haar gezien en deze wil ik als het kan de komende 2 naailessen nog in elkaar zetten.  De jurk moet as. dinsdag gelockt worden, dus zodra het jasje af is, moet ik de jurk nog knippen en doorslaan.
 
Nou, het jasje is verder wel gelukt... 

 
Gisteravond had Daphne nog een paar knopen erbij gezocht en vandaag heb ik met de machine de knoopsgaten in het jasje gemaakt.
 
Inmiddels was het al best wel laat en wilde toch ook nog wat met mijn boerenerf doen. Maar toen vroeg Daphne of ik haar ook niet kon helpen met het maken van een T-shirt. Vorige week had ze hier stof voor gekocht en vanmorgen zat ze bij me aan tafel huiswerk te maken. Logische vraag als je dan klaar bent met je huiswerk, maar ik had eigenlijk weinig zin meer.
 
Mijn miniatuurspullen toch voor vandaag maar aan de kant gezet, want alleen gaat het haar nog niet lukken, ze is tenslotte 14 jaar en heeft nog niet zoveel naaiervaring. Het boerenerf stel ik nog wel even uit....
 
En terwijl ik de jurk aan het uitknippen en aan het doorslaan was, ging Daphne als een tierelier door haar patroon heen. Vanavond nog een paar laatste naadjes voor haar gestikt en het T-shirtje voor haar klaar gelegd op de stoel naast haar bed, zodat ze het morgen naar school kan dragen.

 
Een gezellig en geslaagd dagje zo gehad! Oh ja, de speldendoos viel uit Daphne haar hand, terwijl ze van de keuken naar de woonkamer liep..... Met z'n vieren zaten we spelden te rapen met een magneet in de hand. Wat een saamhorigheid zeg!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten