zondag 27 november 2011

Kerstman - deel 2

Vandaag ben ik naar Helma geweest voor de 2e workshopdag rondom het maken en aankleden van de Kerstman. Na een lange gezellige aurorit van Den Haag naar Apeldoorn mijn dochter Daphne afgezet bij mijn ouders, welke had afgesproken met neef Daniël voor een gezellige dag samen.
 
 
 
Na een kop koffie naar Helma doorgereden, welke al een uur eerder begonnen was om "haar huiswerk nog in te halen". Door andere bezigheden was ze de afgelopen 2 weken niet in staat geweest nog iets aan de Kerstman te doen. Het leuke was dat ik haar hier vandaag lekker mee kon plagen, maar Helma, zoals ik al zei heb ik zelf ook geen tijd gehad... Ik heb gisteravond nog een inhaalslag gemaakt. De hansop verder in elkaar gezet en de pijpenkrullen om een breinaald gezet, zodat deze nog op tijd droog waren om ze vandaag te kunnen verwerken.
 
 
 
 
Een popje maken is al nieuw voor me, laat staan het kapsel. Helma had gelukkig wat beschrijvingen erbij gehaald en aan de hand hiervan stapje voor stapje de pijpenkrullen op het hoofdje van de Kerstman geplakt. Lastig werkje, maar voor een 1e popje met een tevreden resultaat. Wenkbrauwen, snor en baard waren lastiger, maar ook hier begon het resultaat na wat "gepier" met pincet, embossing pen en extra lijmtipje ook weer behaald....
 
 
 
Hierna een begin gemaakt met het giletje, maar dit patroon was toch te klein voor het popje. We waren hier al bang voor, maar toen ik het giletje geknipt had bleek toch wel dat aan bovenzijde en zijkant wat extra mm's op zijn plaats zouden zijn. Ik heb toen op basis van huidige patroon een vergroting gemaakt, welke ook straks door Helma gebruikt gaat worden.
Omdat ik de binnenzijde van het giletje met voeringstof wil voeren en deze niet bij me had vanmiddag niet verder gegaan.
 
 
Bij de broek kwamen we er ook achter dat er mogelijk wat meer ruimte nodig is. Thuis zal ik daarom deze week eerst een proef exemplaar maken, voor ik de mooie zijde ervoor ga verknippen.
 
Wordt dus nog vervolgd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten