woensdag 10 augustus 2022

Grafische tekening van Escher


 Een extra Give Away
voor de deelnemers aan het Zomerproject.

*****

Herkennen jullie deze grafische tekening van Escher?
Ik ben benieuwd waar je de tekening van kent en welke herinneringen je er aan hebt.  

Wil je je verhaal hieronder schrijven,
of per mail naar me sturen? 


Ik zal jouw verhaal over deze tekening dan onder deze post plaatsen.

 *****
Ik verloot onder de deelnemers van het Zomerproject 2 van pakketjes.
De print en schilderijlijst kun je naar eigen idee verwerken in je project. 

Je kunt tot woensdag 10 aug 13.00 uur een mail sturen 
als je mee wilt doen aan de verloting.

Woensdagavond maak ik rond half 10 de winnaars bekend.

*****
Ik mocht vandaag tot 13.00 uur 7 reacties van jullie ontvangen.
De reacties die per mail gestuurd zijn staan in de opmerkingen vermeld.

Ik heb een hele duidelijke herinnering aan deze grafische tekening.
Ik heb m tenslotte niet voor niets gekozen.

Mijn herinnering staat beschreven op mijn blog over de Kostschool, 
kom deze ook eens bezoeken!

*****
Nu dan de verloting.
Ik heb jullie namen op een rad van avontuur gezet 
en ben gaan draaien.


Jolinda en Dorry zijn de winnaars!

Gefeliciteerd!

Jullie ontvangen binnenkort het DHZ-pakketje.

5 opmerkingen:

  1. Jaren geleden hadden we een bewoner die het boek van Escher had, hij was er heel blij mee. We hebben samen een aantal keer het boek doorgebladerd en ons verbaasd over hoe geniaal de tekeningen gemaakt zijn. Vooral die met de trappen is mij bij gebleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn zwager is helemaal gek van Escher, heeft een paar boeken. Ik zit vaak met bewondering naar de tekeningen te kijken. Je ziet elke keer meer en een hoop dingen die niet kloppen, die normaal niet kunnen.
    Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit werk van Escher ken ik niet.
    Ik ken hem doordat Kurt eens een puzzel van hem gemaakt heeft. Dit was zeker geen gemakkelijke waar hij lang over gedaan heeft maar was wel heel mooi.
    Groetjes vanuit Frankrijk, straks terug naar huis
    Viviane
    ________________
    Goeie morgen Thea, ik heb geen herinnering aan deze tekening van Escher; ik weet alleen dat het om één van zijn beroemste werken gaat De Belvedere maar ik heb nooit een origineel in het echt gezien.
    Groetjes, Sonja
    ________________
    Ik heb de give away gezien.
    Helaas ik heb hier geen herinneringen aan. Even gegoogeld het is onmogelijk gebouw?
    Groetjes Patricia
    ________________

    BeantwoordenVerwijderen