donderdag 20 december 2018

Dag 20 - Duveltje in een doosje



Een duveltje-in-een-doosje is kinderspeelgoed. Het speelgoed bestaat normaal gesproken uit een doos met een slinger. Als er aan de slinger wordt gedraaid, wordr er een liedje gespeeld. Aan het einde (of halverwege) van het liedje klapt de deksel van de doos open en sprint er een figuurtje uit. Dit figuurtje is meestal in de vorm van een clown of een nar, som ook een duiveltje. Het doel is om een kind te laten schrikken.

******************************

Bij het ontwerpen van de kast was ik op zoek naar een leuke workshop voor bovenop de kast.
Ik had bij andere miniaturisten "Jack in the Box" al wel eens langs zien komen, maar er niet aan gedacht hoe ik deze zou kunnen maken en of die moeilijk zou kunnen zijn.

Daarom heb ik me verder verdiept in het maken ervan en voor deze Adventskalender ervoor gekozen om een simpele uitwerking er van te maken. Dus geen slinger en het Duveltje kan niet in het doosje weggestopt worden, maar wel een veer, zodat er nog wat beweging in het popje zit als je het aanraakt. Deze variant is dus gewoon voor de sier gemaakt, maar o zo leuk om te maken.




******************************
Thea
_________________________________________

Geen opmerkingen:

Een reactie posten