zondag 16 december 2018

Dag 16 - Xylofoon




De Xylofoon is een muziekinstrument behorend tot het gestemde slagwerk dat bestaat een reeks houten staven die zijn opgehangen aan een op een frame gespannen touw. De naam komt van het Griekse xylon, dat 'hout' betekent. 
Bron: Wikipedia

******************************************

Ja, daar ga ik dan weer met mijn goede voorbereidingen voor deze leuke workshop...

Xylofoon = met houten staven

Gaan we niet door hoor, wij maken een xylofoon met metalen staafjes, welke dus een metallofoon wordt genoemd.

Mijn oudere zus had zo'n metallofoon, daar mocht ik in mijn kindertijd mee spelen.
Op een gegeven moment was dat over en ging het spel naar mijn zus toe.
Een tijdje terug zei ze, het zou leuk zijn als we mijn xylofoon een keer in het miniatuur gaan maken, geen probleem toch.... gaan we gewoon vandaag met z'n allen doen!




******************************

Heb je vragen? Mail gerust!


Thea
_________________________________________

Mocht je interesse hebben in dit workshoppakketje 
of heb je de materialen niet op voorraad?

Je kunt het pakketje tot 1 jan. 2019 bestellen via 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten