zondag 22 juli 2012

Workshop PPHforum: Lantaarntje

Afgelopen woensdag schreef ik al over de workshop Windlicht, welke Emma via het poppenhuisforum gaf. Omdat ik toen alle spullen niet op voorraad had, schreef ik, dat ik zondag op de camping het windlicht zou gaan maken. 
 
Het was de bedoeling om een windlicht met elektrische verlichting te maken voor mijn tafereel voor de Zomerknutsel van het PPH-kladblog. De spuit die ik hier voor bij me had, krijg ik echter niet schoon. Nagellak remover werkte niet, omdat de cijfers te diep ingegraveerd waren in de spuit. Dus voor dit projectje moet ik even wachten tot na mijn vakantie...
Maar ik had natuurlijk nog een spuit bij me, een stuk kleiner. Hier heb ik een leuke Marrakesh-achtig windlicht van kunnen maken. Ik heb er voor gekozen om geen handvat er aan te maken.  


Het was even een gepriegel, maar het resultaat vind ik erg leuk geworden. Het windlicht is in totaal ongeveer 3 cm hoog. Ik heb een oude knoop, 4 stukjes ijzerdraad, twee oude kralen, een zilverkleurig filigraan en een stukje van een spuit gebruikt. Goudkleurige verf en zwarte patina hebben voor de afwerking gezorgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten