zaterdag 14 juli 2012

PPHforum Jaarswap - juli

Begin van het jaar heb ik me ingeschreven voor de jaarswap van het Poppenhuisforum. In eerdere logs heb ik hier al over geschreven. De afgelopen 6 maanden mocht ik zeer wisselende cadeautjes ontvangen van de verschillende swapleden, welke nu of binnenkort een leuk plekje in mijn verschillende projecten gaan krijgen.
 
Deze maand ben ik zelf aan de beurt. Vorige maand, direct na het maken van de Lenteswap OLMC ben ik aan de slag gegaan. Naaimachine op tafel om de tassen de stikken. Lint aan de binnenzijde geplakt om rafelen tegen te gaan. 
Met heel veel moeite DMC garen als handvat kunnen bevestigen met een kraal.... Dit was het meest arbeidsintensieve karwei van de swap. De dikte van de naald werd bepaald door het kraaltje wat er op moest komen, maar probeer dan een 6 draad DMC door dat kleine gat te krijgen.... Ik kan je vertellen, dit was niet prettig. Dit was 2 avonden werk. 
Hierna de ruwe joggingstof geknipt in schaal 1:12, omdat de handdoek 140 x 70 cm moest nabootsen. Langs de zijkanten van de handdoek heb ik ook lintjes geplakt om rafelen tegen te gaan....
En toen nog alle kleine dingetjes  welke in de tas zitten geprint en in elkaar geplakt.
Als laatste nog een foto geprint met strand, zodat de zomer misschien toch bij de swapleden zou gaan schijnen....
 
Afgelopen maandag gingen de enveloppen op de post. Dames ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan deze swap. De zon moet je er alleen wel even bij denken....
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten