vrijdag 9 februari 2024

Handwerkproject 2024

Het project liet helaas even op zich wachten omdat ik tijdens de beurs in Houten mijn linkerarm overbelast heb en deze nu nog steeds niet goed kan gebruiken. Via FB en op de beurs heb ik jullie echter wel een handwerkproject beloofd, dus bij deze presenteer ik m nu! 

Dit jaar gaan we tijdens ons Handwerkproject aan de slag met een borduurwerkje, en ook nu is het weer in de vorm van een CAL.

Dit jaar heb ik gekozen voor een borduurwerkje met Zijdegaas 32 count (13 draads). Zijdegaas is voor sommigen nieuw om mee te werken en op deze manier kom je te weten hoe het is. Ik heb het niet te fijn genomen, dus het is voor de gemiddelde borduurster prima te doen, al zou een loep je hierbij wel iets kunnen helpen. 

Zijdegaas wordt gemaakt van zijde en is heel fijn materiaal. Het grootste verschil met borduren op gewone borduurstof of -linnen is dat bij zijdegaas het borduurvlak helemaal opgevuld moet worden, anders kijk je door het gaas heen. Met het kiezen van het patroon heb ik hier natuurlijk rekening mee gehouden. 

Gedurende de komende 6 weken krijg je een deel van het patroon in je mailbox en in de laatste week maken we het borduurwerkje af door het borduurwerkje in een borduurraam te maken. Je kunt er ook voor kiezen om het borduurwerkje als kussentje af te werken.

Je kan het borduurpakketje bestellen via Minidoor:

https://www.minidoor.nl/c-7173420/handwerkproject-2024/

Ook kun je het materiaalpakketje voor het borduurraam of kussentje mee bestellen. In week 7 krijg je de beschrijving dan in je mailbox voor het pakketje welke je zelf gekozen hebt. Kies je geen van beiden, dan kan je in week 7 je borduurwerk gewoon zelf verder afmaken. 

Op zaterdag 17 februari ontvang je de eerste mail! De pakketjes worden vanaf maandag 9 febr. z.s.m. naar jullie verzonden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten