maandag 3 januari 2022

Adventskalender voor Milou

Eind november, nog voor mijn eigen Adventskalender online ging, heb ik nog een paar avondjes geknutseld aan een Adventskalender voor Milou. Nog een beetje te jong denk ik om echt te begrijpen hoe het werkt, maar met de hulp van papa en mama kon ze toch elke dag een pakketje uitpakken.

De reden om dit te maken had te maken met de Kerststal figuurtjes die Rob (mijn echtgenoot) vroeger van huis mee gekregen had toen hij op zichzelf ging wonen. De eerste jaren van ons huwelijk was dit ons stalletje, maar ja, als je dan een vrouw  wordt die van miniaturen en van Kerststalletjes houdt, dan is dit eerste Kerststalletje er niet één die elk jaar meer neergezet gaat worden.

Dus, toen ik bij het opzoeken van de Kerstspullen het doosje weer tegenkwam en ik toevallig ook nog bij de Action binnen liep en deze leuke Adventskalender zag, was 1 + 1 zo bij elkaar opgeteld.

Het binnenwerk (plaatje) van de Adventskalender gesloopt, maar wel de lichtjes gehouden. Met rode en zwarte bamboestokjes een stalletje gemaakt en hierna een mandje vol met cadeautjes gemaakt, welke correspondeerden met de nummertjes van de Kalender. De Kerststalfiguurtjes gingen ook als cadeautje in het mandje. Je begrijpt... op 24 dec. kwam Kindje Jezus en de kribbe als cadeautje te voorschijn....

Behalve de Kerststalfiguurtjes had ik nog een paar cadeautjes toegevoegd, samen met wat lekkers om te eten en te drinken, zoals Danone, dreumeskoekjes, rozijntjes, een pakje appelsap en fruitmix.

Nu dan nog even een foto:

Ik denk dat ik m volgend jaar weer mag vullen.... (haha)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten