donderdag 4 november 2021

Een opengeslagen boekje

Opengeslagen boekjes maak ik wel vaker, maar woensdagavond stond er een workshopavond gepland met een echte boekbindster. Hiermee kon ik dus de kneepjes van het vak leren. En dat gebeurde ook hoor! Heel netjes werden alle stappen beschreven en ondanks dat mijn boekje in 1:48 formaat gemaakt is, heb ik netjes de verschillende katernen met naald en draad aan elkaar vast gemaakt. 

Hier en daar moest het werkproces een momentje van drogen hebben, dus dit netje gedaan en ondertussen wat andere klusjes in mijn werkkamer gedaan. Ook maakte ik de boekstandaard, waar het boek op komt te liggen. Heel statig wel, maar met de opengeslagen bladzijde zie je goed (nou ja, met een loep) wat het thema van deze Kasteelkamer wordt, namelijk: 

De Prinses op de erwt

Deze Kasteelkamer 1:48 wordt straks een onderdeel van een Toren en in elke ruimte wil ik 
 (elk jaar één) een ruimte inrichten met een volgend sprookje. 
De toren wordt 4 hoog en daar bovenop komt een puntdak.

Anita, bedankt voor de leuke workshop! Het was erg leerzaam!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten