dinsdag 16 maart 2021

Kasteelkamer (3)

Tijdens het afgelopen weekend heb ik weer een klein stapje kunnen zetten in de bouw van de Kasteelkamer. Voor de kozijnen moest ik de raampjes uitsnijden uit de klei. Ondertussen zat ik te bedenken om - ondanks de verdikking van de muren met klei - toch nog meer diepte te krijgen rondom de ramen, zodat ik er een soort van nisje van kan maken voor het raamzitje. 

Lastig eigenlijk wel....

Na wat gespeeld te hebben met papier, restje hout en andere attributen op mijn bureau, ben ik uiteindelijk mijn webwinkel showroom in gedoken om een paar pilaartjes op te snorren. Op maat gezaagd en verdeeld over de ruimte. Zul je net zien dat ik de raampjes er schreef uitgesneden heb..... 

Balen, maar niets aan te doen. 

Ik heb gelijk ook de 2 raamzitjes geplaatst en de volgende stap is om boven het venster nog een verdikking aan de binnenzijde te maken , zodat het venster ook echt in een nis komt te zitten. 

De ramen zelf moeten trouwens  een 6 vaks-verdeling krijgen. Dit ga ik met luciferhoutjes bewerkstelligen, bruin lakken en de pilaren worden creme/ roomwit / grijs achtig met daarover heen een bruine patina voor een ouder wordend effect. 

Zie je het al een beetje voor je? 

Ik wel.... 

Ben weer helemaal enthousiast, maar het is altijd weer de tijd die je inhaalt....

Ik hoop snel weer verder te kunnen gaan... 

+++++++++++++++++

Geen opmerkingen:

Een reactie posten